O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku³y > MINISTRY > Ministry [recenzje]
Ministry [recenzje]
Dark Side Of The Spoon |Warner Bros, 1999|

01. Supermanic Soul, 02. Whip And Chain, 03. Bad Blood, 04. Eureka Pile, 05. Step, 06. Nursing Home, 07. Kaif, 08. Vex & Siolence, 09. 10/10, 69. Linda Summertime


Za³o¿yciele Ministry - Al Jourgensen (jako producent p³yt innych wykonawców znany tak¿e jako Hypo Luxa, Buck Satan lub Alien) nagra³ swoj± pierwsz± p³ytê w 1983r. Z racji tego, ¿e ówczesne czasy sprzyja³y tworzeniu i promowaniu muzyki tanecznej, wiêc album With Sympathy zawiera³ takie w³a¶nie brzmienia. Alain nigdy ne by³ zadowolony z tego wydawnictwa, dlatego te¿ kolejne p³yty, nagrywane ju¿ z Paulem Barkerem (aka Hermes Pan) zawiera³y materia³ coraz bardziej urozmaicony, ostrzejszy i ciê¿szy, bowiem g³ówn± rolê zacza³ tam odgrywaæ sampling i agresywne, gitarowe riffy.

Wydany w 1996 r. Filth Pig zosta³ okre¶lony przez Ala "najwolniejsz± i najbardziej agresywn± p³yt± jak± kiedykolwiek nagrali". Tym razem jest i wolno i szybko. Materia³ na Dark Side of the Spoon sk³ada siê z utworów o wielowarstwowej strukturze.

Po dwóch pierwszych, do¶æ agresywnych kompozycjach, pojawia siê Bad Blood, rozpoznawalny ju¿ przez mi³o¶ników soundtracku do filmu Matrix. Warstwa rytmiczna utworu Eureka Pile przypomina mi trochê dokonania White Zombie: prosty, "do³uj±cy" rytm, z powtarzaj±c± siê, mocno osadzon± lini± basu, a brzmienie Ala w utworze Step kojarzy mi siê z wokalem modnego ostatnio zespo³u Monster Magnet. Na DSOTS transowe, gitarowe i agresywne brzmienia przeplataj± siê z tymi bardziej rozbudowanymi pod wzglêdem u¿ytego instrumentarium. Po ciê¿kim i transowym Kaif (uwielbiam go!), przypominaj±cym najbardziej ponure utwory Joy Division, pojawia siê równie "duszny", chocia¿ o¿ywiony l¿ejszym przewodnim riffem gitarowym Vex & Silence. Ponim nastêpuje instrumentalna suita 10/10 w aspekcie strukturalnym przywodz±ca na my¶l opery rockowe typowe dla King Crimson, pe³ne "przeszkadzajek" tworz±cych do¶æ chaotyczny nastrój. Chyba po raz pierwszy w swojej historii Ministry u¿y³o takich instrumentów jak.. saksofon i banjo.

To jest zdecydowanie najciê¿sza p³yta w dyskografii Ministry, podejrzewam, ¿e nastêpna bêdzie jeszcze bardziej duszna, cie¿ka, "gêsta" i ponura. Po pierwszym przes³uchaniu czua±m sie jak po pierwszych randkach z Pornography The Cure czy Discipline King Crimson. Aby zrozumieæ i przyswoiæ sobie t± p³ytê, trzeba jej pos³uchaæ kilka, lub nawet kilkana¶cie razy. Ci, którzy przywykli do monotonnych, prostych, transowych rozwi±zañ melodycznych, typowych dla poprzednich albumów Ministerstwa, moga czuæ siê rozczarowani. Pocieszaj±ce jest jednak to, ¿e po ka¿dym nastêpnym przes³uchaniu, odkrywa siê co¶ nowego. (NINa)
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiadów
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi±¿ek
Archiwum artyku³ów
Archiwum newsów
Archiwum podcastów
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifestów industrialnych
O FABRYCE
Sk³ad Fabryki
POZOSTA£E
Linki
Zaktualizowane artyku³y
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku³y
Legalne mp3
Linki
Follow us: Tumblr | Blogger

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

3,064,215 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.