FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
Defy Everything |Slipdisc, 1999|
1. Rust, 2. Left, 3. Mirror, 4. Cleanse, 5. Mute, 6. Descent, 7. Sufferring, 8. Wasted, 9. Brash, 10. Minion, 11. BAAL
N17 by³ w USA zespo³em znanym, który koncertowa³ z takimi grupami jak Ministry, Fear Factory, Type O Negative, Marilyn Manson, Misfits, Front Line Assembly i innymi.
Grupa ta wyda³a obie p³yty (Defy Everything i Trust No One) dla preferuj±cego konkretne, industrialno-metalowe brzmienie labela Slipdisc, o którym muzycy zwi±zani kontraktami z wytwórni± nie wypowiadali sie pozytywnie w latach pó1niejszych. N17 mia³o szczê¶cie w nieszczê¶ciu znale¼æ siê w¶ród ich wydawnictw, ale fakt pozostaje jednak faktem - Slipdisc zaprezentowa³o jedne z najciê¿szych, metalowo-industrialnych zespo³ów tamtych lat (w katalogu takie grupy jak: Nihil, N17, Final Cut, Drown, 16Volt, Voivod, Rorschach Test). Nie bez znaczenia dla brzmienia N17 pozostaje te¿ postaæ Neila Kernona, który wyprodukowa³ p³yty niektórych z wy¿ej wspomnianych zespo³ów.
Muzyka N17 oscyluje na pograniczu speed-trash-industrial metal. Na p³ycie dominuje ostra jazda, a utwory s± przepe³nione w¶ciek³o¶ci±.
Ju¿ pierwszy utwór "Rust" zapowiada, co bêdzie sie dzia³o na ca³ym Defy Everything, wpadaj±c z potê¿n± dynamik± beatów, riffów gitar, basu, charcz±cych wokali i industrialnych sampli. Wiecej metalu industrialnego pojawia siê w nastêpnych utworach, "Left" oraz "Mirror", natomiast "Mute" nawi±zuje do hardcore'u. Bardzo podoba³ mi siê "Brash" z "pociêtymi" riffami gitar i pe³niejszym brzmieniem. Jak kto¶ lubi muzykê norweskiego Red Harvest, to mo¿e mu siê spodobaa utwór "Minion".
No i na koniec "BAAL", który wg. tracklisty zawiera siê w prawie 16 min. kompozycji, ale tak naprawdê, sk³ada siê on z dwóch ponad cztero-minutowych czê¶ci przedzielonych d³ugotrwa³± cisz±. Pierwsza, agresywna czê¶æ posiada wokale, a druga instrumentalna, oparta jest na transowych bêbnach i gitarowej solówce. £±cznikiem miedzy ostatnim a pierwszym utworem na p³ycie jest demoniczny d1wiek pozytywki.
N17 to bardzo dobra wspó³praca wszystkich muzyków, ale przede wszystkim dominuj±cy, niezapomniany i nieco zdarty g³os Trevora Askew. Muzycy N17 pozostali aktywni w swoim hobby (czy te¿ regularnej pracy), i nawi±zali kontakty z innymi grupami. Trevor Askew ¶piewa w industrialnym Rusted Jesus, basista damoN17 gra w southern-rockowym Hogjaw, a gitarzysta Byron Filson wywija solówki w industrialno-metalowym Pelvic Meatloaf. Wszyscy oni oczywi¶cie nadal dzia³aj± na terenie Arizony. Przy takim nate¿eniu i jako¶ci muzyki, mo¿na powiedziea, ¿e s³ynny kiedy¶ z mocnej muzyki Teksas, obecnie sie wykrusza ;) (NINa) [Aktualizacja: 28.02.2010]
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|