O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku³y > PROJECT .44 > Project .44 [recenzje]
Project .44 [recenzje]
The System Doesn't Work |Invisible Rec., 2005, ++++|

Warpath,Return of the Soldier,Never-Nothing,Fall Down,Free,I,Away,Greetings From The Southside,Faction/Discord,Rather Be Dead,Sympathy For The Devil


Idea tworzenia tzw. Supergrup wydaje siê prosta – ka¿dy muzyk dodaje co¶ ze swojego wieloletniego do¶wiadczenia w tworzeniu muzyki, i liczy na jak najwiêksze zainteresowanie ze wzglêdu na znane nazwiska. Co prawda, niewiele jest takich zespo³ów, by wspomnieæ Pigface, Dessau, czy H3llb3nt, ale przy okazji takiej wspó³pracy powstaj± czasem ciekawe p³yty. Project .44 to najlepszy zespó³ spo¶ród tych supergrup, jaki uda³o mi siê poznaæ w ci±gu ostatnich 8 lat.

Co przemawia za si³± ich muzyki? Nazwiska niew±tpliwie te¿ – mamy tu i Charlesa Leviego aka Levi/TKK, ¶wietnego basistê, wystêpuj±cego w takich zespo³ach jak My Life With The Trill Kill Kult, H3llb3nt, Pigface, Bangalore, The Urban Soundtrack i wielu innych. Jest te¿ Louis Svitek, znany chyba najbardziej z wspó³pracy z Ministry (jego gitary i studyjna produkcja wrêcz wyciekaj± z prawie ka¿dego utworu na tej p³ycie), a takze z Mindfunk.

Co do muzyki, to jak mo¿na by siê by³o domy¶laæ, nie znajdzie sie tu nic miêkkiego i przypadkowego. Nisko nastrojony bas Leviego, ostre, szarpane riffy gitary Svitka i zadziorne wokale Chrisa Harrisa wraz z dynamiczn± prac± pozosta³ych muzyków tworz± klimat, jaki poznali¶cie chyba tylko na p³ytach Ministry z lat 90-tych – The Land of Rape and Honey, Psalm 69 oraz The Mind Is A Terrible Thing To Taste. Poza takimi utworami jak Warpath, Free, Warpath, Return of the Soldier, Free, Never~Nothing, Rather Be Dead (moi faworyci), I, czy te¿ Faction/Discord mo¿na napotkaæ tak¿e na takie wybryki, jak utrzymany w po³udniowym, wrêcz hiszpañskim klimacie utwór Away, który w pewnych momentach ukazuje kontrastow± agresje gitarowych riffów.

Polecam wszystkim tym, którym p³yta "Rio Grande Blood" Ministry wydaje siê za ostra, a tak¿e tym, którzy ¶ledz± poczynania Charlesa Leviego i mog± siê po raz kolejny przekonaæ, ¿e ten basista po raz kolejny ¶wietnie odnalaz³ siê w industrialno-rockowych klimatach. (NINa)

Look Me In The Eye |The Orchard, 2000, ++++|

Clouds,Tonight We Murder,I Don't Care,Everything Is Always Wrong,Corporate T.U.T.T.,Copsong,(intro) Dark Places,Revenge,Bastard,Deceit,The Figurehead,Awm,Personal Jesus


Debiut Project .44 to gor±co-ch³odny zestaw utworów, do których fani rockowo-industrialnych brzmieñ przywykli na starszych p³ytach Ministry lub Revolting Cocks. Nic dziwnego, bowiem te produkcje w pewnych okresach dzia³alno¶ci zespo³ów spina swoj± obecno¶ci± Louis Svitek, którego wp³yw na nagrania Project .44 jest najwyra¼niej dominuj±cy.

Poza wspania³ymi, gitarowymi jazdami w utworach Everything Is Always Wrong, Revenge or Bastard, mo¿na doszukaæ siê dwóch coverów. Pierwszy z nich to Tonight We Murder, w oryginale nagrany przez Ministry, a drugi to Personal Jesus, ograny ju¿ kawa³ek, coverowany chyba przez wiêkszo¶æ znanych zespo³ów, a pochodz±cy z repertuaru Depeche Mode. W tym utworze bardzo ciekawie brzmi± pierwsze sample, pó¼niej robi siê ju¿ szablonowo.

Osobi¶cie zabi³ mnie utwór I Don’t Care za fajne, marszowe tempo i nihilistyczny refren oraz Corporate T.U.T.T. za piêknie klangowany bas, na którym gra znany z wielu zespo³ów Charles Levi i klimat utworu ³±cz±cy ha³a¶liwe dokonania Atari Teenage Riot z chaosem Revolting Cocks. Utwór Copsong na pewno lepiej bêdzie brzmia³ w remiksie, poniewa¿ znajduje siê w nim pe³no pustych przestrzeni. Bardzo dobrym utworem jest Deceit, w którym uwidaczniaj± siê na pierwszym planie ostre gitarowe riffy. Rozkosz ogarnia podczas s³uchania The Figurehead, przypominaj± siê czasy Wax Trax! Brudne brzmienie gitary i wpadaj±cy w ucho refren to dwie cechy tego utworu, które na pewno wp³yn± na zapamiêtanie go w tej postaci.

Si³a napêdowa Project .44 tkwi w powtarzaj±cych siê frazach zarówno riffów jak i sampli, co nadaje utworom mechaniczn±, nieco industrialn± otoczkê, która w chmurze gitarowej jazdy i zadziornych wokali wypada bardzo poci±gaj±co. (NINa)
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiadów
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi±¿ek
Archiwum artyku³ów
Archiwum newsów
Archiwum podcastów
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifestów industrialnych
O FABRYCE
Sk³ad Fabryki
POZOSTA£E
Linki
Zaktualizowane artyku³y
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku³y
Legalne mp3
Linki
Follow us: Tumblr | Blogger

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

3,199,357 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.