FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
Deus Ex Machina |SPV, 1992, +++|Misery, Agressiva 2069, Zawieszeni w Pró¿ni, Stary Bóg, Ted Suicide
Zamaskowany, Fast Food, Fire and Water, Deus Ex Machina, Koniec Dnia
Agressiva 69, to jedna z nielicznych polskich kapel, która odwa¿nie skorzysta³a z samplerów. By³ to nie lada wyczyn - zarówno ze strony zespo³u (nowa kapela i debiutancka p³yta - taka muzyka mog³a siê nie spodobaæ w tym zacofanym kraju) jak i wytwórni (materia³ wybitnie niekomercyjny, na którym nie zbije siê kasy). Agressiva pokaza³a, ¿e staæ ich na wyra¿enie fascynacji zespo³ami Einsturzende Neubauten, Frontline Assembly, Ministry czy Test Departament. Muzyka na Deus Ex Machina jest eksperymentalna, industrialna, zimna i pasuje do nazwy zespo³u (czego nie mo¿na ju¿ powiedzieæ o tera¼niejszych wycieczkach Agressivy w stronê popu z refrenami). Na pewno w Polsce jest wiele kapel, które gdzie¶ tam sobie graj± tak± muzykê, ale pozostaje to zarejestrowane tylko na paru CD dla znajomych i potomno¶ci. Te zespo³y nie przebij± siê u nas, w momencie kiedy rynek muzyczny lansuje zespo³y wtórne i prostackie. Agressivie uda³o siê przebiæ i za to brawa. Dobrze, ¿e Deus Ex Machina siê w ogóle ukaza³a, bo mo¿emy teraz powiedzieæ, ¿e u nas te¿ pojawiaj± siê industrialne kapele. Bardzo mi siê podoba Fast Food i Koniec Dnia. (N)
Hammered by the Gods |SPV, 1994, +++|Fear (Patrick Ashley Is Really Dead), Apology, Justice, This Is My World, Welcome to Poland Asshole, She Was Souless, House of VooDoo, Money Is Sin, Little Criminal, Upside Down, Devotion (desert), Out of the Breath, Sucker,
Prayer in the Evening
Kontynuacja klimatów z Deus Ex Machine, ale bogatsza brzmieniowo. Bardzo dobre kompozycje: Money Is Sin, Fear, She was Soulless, Little Criminal. Gdyby Agressivê nominowaæ do MTV Music Awards A.D 1994 w katergorii electro/industrial (takiej kategorii nie ma, ale wszystko jeszcze przed MTV), to my¶lê, ¿e muzyka zawarta na HBTG jest na tyle dojrza³a by ¶mia³o mog³a reprezentowaæ Polskê. (N)
2-47 |2-47, 1997, +++|Point Of View, Pure, Mrówki Atakuj± Las, Geny Milczenia, Lokator, Seed
Dial-In, Clinical, Dark Disco, Trance 12
2-47 to najciekawsza p³yta nagrana przez Agressive69, bo nareszcie pojawi³y siê ostrzejsze gitary i mocny beat, w dodatku s³ychaæ nawi±zania do modnego wtedy Underworld. Osobi¶cie dra¿ni± mnie polskie teksty w towarzystwie dynamicznej muzyki, jednak w przypadku Mrówki Atakuj± Las i Geny Milczenia sprawa wygl±da dobrze. Bardzo ³adne powi±zanie obu utworów i w¶ciek³a, nabieraj±ca rozmachu dynamika Genów Milczenia jeszcze bardziej wp³ywa na wysok± ocenê tej p³yty. Dial-In to taki dosyæ eksperymentalny utwór, ale ma swój urok. P³ytê koñczy transowy i mroczny utwór Trance 12. Dodam, ¿e istnieje te¿ duga wersja p³yty 2-47 pod nazw± Limited Edition, która zawiera lekko zremiksowane utwory z orygina³u, a poza tym teksty i tytu³y s± w wersji angielskiej (np. Anthill zamiast Mrówki Atakuj± Las czy Demagnetization zamiast Trance 12). (NINa)
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|