O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku³y > HAZMAT > Hazmat (2006)
Hazmat (2006)
[NINa i Brian Backlash, e-mail interview, 2006-06-10]


Brian: Wymieni³e¶ kilka zespo³ów, które ciê zainspirowa³y, ¿eby wspomnieæ: The Young Gods, Chemlab, Ministry, KMFDM, Thrill Kill Kult, NIN... Co powoduje, ze jeden zespó³ jest dla ciebie inspiracja do tworzenia muzyki, a innego po prostu s³uchasz?
Jak dla mnie era industrialnej muzyki spod znaku Wax Trax by³a odzwierciedleniem mojej m³odzieñczej z³o¶ci, i wiele z tych d¼wiêków utknê³o mi w g³owie, mimo ze zacz±³em potem s³uchaæ innej muzyki. Ten moment, wczesne lata 90-te wydaj± mi siê teraz ostatnim okresem w muzyce, w którym dzia³o siê cos nowego i ciekawego. Rap, metal i techno tez ¶wiêci³y triumfy, ale naprawdê sporo z muzyki industrialnej przylepi³o siê do mnie w tamtym okresie. By³a elektroniczna, agresywna i mia³a w sobie prawdziwie punkowego ducha. Tak wiec, kiedy zabra³em siê za komponowanie muzyki dla Hazmat, to nie mog³o powstaæ nic innego, jak to czym by³em przesi±kniêty i co wywar³o na mnie najwiêkszy wp³yw.

NINa: Czy uwa¿asz, ze lepiej jest dla industrialno-metalowego zespo³u, kiedy stoi z dala od popularno¶ci, czy tez powinien jednak dla w³asnej wygody staæ siê bardziej dostêpny dla szerszej publiczno¶ci?
Nie uwa¿am, ¿eby industrial by³ jaki¶ wyj±tkowo undergroundowy, ale sadze, ze wiele osób chce siê czuæ lepszymi ni¿ reszta t³umu, tylko dlatego, ze s³uchaj± czego¶ obrzydliwego (?), co jest prawie sposobem na odizolowanie siê od szarej masy ludzi. To nie ma znaczenia, ze jeden s³ucha czego¶, czego co jest w ogóle nieznane, albo czego¶, co wszyscy dobrze kojarz±. Staram siê byæ sêdzi± sam dla siebie w sprawach wyboru muzyki na co dzieñ, a ponad to mam otwarty umys³.

Brian: Przez ostatnie siedem lat pracowa³e¶ z ró¿nymi zespo³ami, miedzy innymi z Porcupine Defense i Neuroplague. Czy wolisz pracowaæ z grupa czy solo?
My¶lê, ze najlepszym wyj¶ciem jest robiæ i to i to w tym samym czasie. Bardzo lubiê pracowaæ sam, a Hazmat jest pierwszym prawdziwym projektem, który sam stworzy³em i prowadzê. Naprawdê cenie sobie wolno¶æ i sprawowanie kontroli nad wszystkim. Ale w miêdzyczasie wspó³pracujê tez z innymi zespo³ami, co daje mi mo¿liwo¶æ osi±gniêcia najlepszych wyników w obu opcjach.

Brian: Jaka wed³ug ciebie jest ró¿nica miedzy wymienionymi powy¿ej sposobami pracy?
Powiedzia³bym, ze ciê¿ko jest, jak nie masz nikogo z kim mo¿na siê powyg³upiaæ. Tracisz wspaniale chwile niepracuj±c z kim¶ innym, kiedy ci inni wymy¶laj± co¶, na co sam nigdy nie wpad³by¶, a co ¶wietnie siê sprawdza. Ciê¿ko jest zaskoczyæ samego siebie.

NINa: Jaki by³ najlepszy koncert lub impreza podczas której wyst±pi³e¶?
Na pewno z Neuroplague, zagrali¶my kilka wspania³ych koncertów z kapelami, które bardzo szanuje - 16 Volt, Rammstein, Hanzel und Gretyl, Android Lust, itp., ale najlepszy koncert zagrali¶my z Terminal Sect w filadelfijskim klubie Asylum. Przyja¼nili¶my siê z ch³opakami, i to by³ nasze pierwsze tournee poza Nowym Jorkiem. Oba zespo³y mia³y naprawdê silne wsparcie ze strony wizualnej, w³±czaj±c w to odtwarzanie filmów na telebimach, i inne tego typu rzeczy. To bardziej przypomina³o jaki¶ artystyczny performance ni¿ koncert zespo³u. T³umy ludzi bra³y w tym przedstawieniu, i mia³o siê wra¿enie, ze wszyscy siê dobrze bawili. Na zakoñczenie wystêpu jeden z androidalnych manekinów, w jakie wyposa¿eni byli Terminal Sect spad³ w t³um ludzi, a oni rzucili siê na niego, aby go zadeptaæ i wypruæ z niego flaki. Prawdziwie aktywne uczestnictwo publiczno¶ci w wydarzeniu...

NINa: Czy jak dot±d wyda³e¶ jakikolwiek album?
4 Point Perspective jest pierwszym wydawnictwem Hazmat.

NINa: Czy planujesz sobie sesje nagraniowe czy idziesz na ¿ywio³ i nagrywasz tylko wtedy, kiedy czujesz twórcz± wenê?
Móg³bym spêdziæ 100 godzin pracuj±c nad czym¶ i potem to znienawidziæ, a potem spêdziæ 95 godzin na wymy¶laniu czego¶ innego, s³uchaniu muzyki, wytwarzaniu amunicji, aby w finale i¶æ i rozwaliæ cos, co mi siê nie spodoba³o, a co zajê³oby mi nastêpne 5 godzin. Tak wiec staram siê nie planowaæ niczego i sobie na spontaniczno¶æ.

NINa: Jaki materia³ znajdzie siê na twojej nastêpnej p³ycie?
Bêdzie tam 11 utworów, które powsta³y w ci±gu ostatnich dwóch lub trzech lat. Je¶li mia³bym poleciæ komu¶ utwór pokazuj±cy istotê dzia³alno¶ci Hazmat, to poradzi³bym pos³uchaæ “Nothing Comes True” lub “Attack Formation.”

Brian: Widzê, ze podpisa³e¶ umowê z Primordial Music, ale mimo tego, ze wymieniaj± ciê na swojej stronie internetowej, to nie podaj± o zespole ¿adnych informacji. Co spowodowa³o, ze do³±czy³e¶ do Primordial, i kiedy uka¿e siê p³yta przez nich wydana?
Primordial Music to taki kolektyw, w który jestem sam zaanga¿owany wraz z kilkoma innymi artystami. Na samym pocz±tku dzia³alno¶ci, czyli w 1997r., w którym powsta³ Primordial, celowali¶my w wydawanie p³yt zespo³ów Neuroplague i Despirator. Renee z Despiratora w zasadzie by³ w³a¶cicielem tego labela i by³a naprawdê dobra w za³atwianiu nam dystrybucji, organizacji koncertów i sprawowaniu opieki nad wszystkim pocz±wszy od produkcji, a skoñczywszy na tym, na których polkach te produkty l±dowa³y. Wskrzesi³em Primordial, aby s³u¿y³ Hazmatowi, ale z tego co wiem, to wiêcej osób jest zainteresowanych wspó³praca. Na szczê¶cie bêdzie siê du¿o dzia³o w przysz³ym roku. Tak d³ugo jak Hazmat bêdzie istnia³, tak album “4 Point Perspective” bêdzie udostêpniony do ¶ci±gniêcia na oficjalnej Primordial Music stronie od 5-ego lipca, tak wiec bêdzie du¿o ró¿nych rzeczy do zassania autorstwa Hazmat, ale nie wcze¶niej ni¿ przed 05.07.2006.

Brian: Jako, ze jeste¶ sam jeden w Hazmat, to wydaje mi siê, ze granie koncertów musi byæ w tej opcji ca³kiem skomplikowane. Jak radzisz sobie z tym zadaniem?
Jestem w tej szczê¶liwej sytuacji, ze znam kilka bardzo utalentowanych osób, które zgodnie z moimi wskazówkami, mog± mi pomagaæ posk³adaæ to wszystko do kupy na potrzeby wystêpów. Koncertowanie nie jest dla mnie jakim¶ priorytetem. Wiem co mi sprawia rado¶æ, i na pewno bardziej jest to praca pod katem studia ni¿ wystêpów na ¿ywo.

NINa: Kto ci projektuje ok³adki?
My¶lê, ze to ju¿ jest regu³a, ze je¶li masz zespó³ industrialny, to musisz byæ grafikiem. Znam wiele muzyków, którzy graj± albo grali w zespo³ach, a robi± karierê jako graficy. W zasadzie zacz±³em nagrywaæ muzykê, kiedy studiowa³em w szkole plastycznej w Nowym Jorku, a obecnie jestem dyrektorem artystycznym w jednej z agencji reklamowych. Tak wiec sam zajmuje siê ok³adkami, tak samo jak tworzeniem muzyki.

Brian: S³uchaj±c twojej muzyki przychodzi mi na my¶l skojarzenie ze Skrew ale z lepszymi wokalami. Co spowodowa³o, ze wybra³e¶ w³a¶nie styl industrial metal jako wyraz dla swojej twórczo¶ci?
Zawsze uwielbia³em agresywne, gitarowe jazdy wykonane w taki sposób, ze brzmia³y jakby by³y wykonane przez maszynê, bez ca³ego tego pitu-pitu i dra¿ni±cego rzêpolenia. Zawsze tak w³a¶nie gra³em na gitarze, a ju¿ szczególnie w czasach grania z Porcupine Defense, kiedy musia³em wykrzesaæ z niej maksimum ognia na potrzeby koncertów, utrzymuj±c wszystko w ryzach i brutalnej powtarzalno¶ci. My¶lê, ze ukszta³towa³em czê¶æ brzmienia Hazmat polegaj±c na wyniesionej stamt±d, ale pó¼niej, kiedy zasz³a potrzeba, nauczy³em siê programowaæ i po³±czy³em oba te aspekty w ca³o¶æ.

NINa: Czy s± jakie¶ zespo³y, które uwa¿asz za konkurencyjne dla Hazmat?
Nie sadze, raczej staram siê my¶leæ, ze w tym pokoju jest miejsce dla ka¿dego, aby robi³ to, co chce i znalaz³ sobie odpowiednich fanów.
Brian: Ostatnio zrobi³e¶ remix dla fenomenalnej grupy Symbiotic, pochodz±cej z rejonu Jersey. Czy s± jakie¶ inne projekty, w których bra³e¶ udzia³ w³a¶nie w taki sposób?
Jest album, który w³a¶nie skoñczy³em nagrywaæ dla zespo³u Earthworm, wydawany jest przez Primordial Music. To taki bardziej dark breakbeatowy projekt, który zrobi³em z Mike'm Varianem, a który gra tam na bêbnach. Tak¿e muzycy Symbiotic pracuj± nad nowymi projektami, miedzy innymi nad Azrael Trigger. Gus z Symbiotica wykonuje tam partie wokalne, a kilka innych osób, w³±cznie ze mn± pracuje nad programowaniem.

NINa: Czy wydawanie p³yt CD ma jeszcze sens?
Dla wielu nieznanych zespo³ów nie ma finansowego sensu, wiêcej zespo³ów zarobi³oby pieni±dze sprzedaj±c T-shirty albo inne produkty na koncertach i je¶li w grê wchodz± tylko pieni±dze, to znam o wiele lepsze sposoby na ich zarabianie. Celem jest znalezienie s³uchaczy. Sprzedawanie p³yt nie ma teraz sensu dla Hazmat dlatego tez album bêdzie dostêpny do ¶ci±gniêcia ze strony Primordial Music za free.

NINa: Je¶li mia³by¶ wybraæ jaki¶ sposób na promowanie i wydawanie twojej muzyki, to co by to mog³o byæ?
Chcia³bym mieæ ca³y pokój ludzi, którzy wszystko to robi± za mnie! Szczerze mówi±c, cala ta sprawa z promowaniem i wydawaniem, jest czym¶, w czym niechêtnie biorê udzia³. Zajmowa³em siê tym wcze¶niej i w tym momencie za bardzo przypomina mi to zwyk³y biznes i nie jest to sposób, w jaki mam ochotê wydatkowaæ swoja energie.

Brian: Co twoim zdaniem powoduje, ze jeden zespó³ wzbudza zainteresowanie, a inny jest po prostu nudny?
Uwielbiam ogl±daæ Skinny Puppy albo Gwar, czy inna kapele z ciekawym, prawie teatralnym wizerunkiem scenicznym. Nawet je¶li jest to przerysowane, to zawsze fajniej jest ogl±daæ naprawdê dobrze pomy¶lana otoczkê wizualna id±c± w parze z muzyka.

NINa: Jaki czynnik popchn±³by ciê do zakoñczenia pracy nad Hazmatem?
Podejrzewam, ze je¶li kiedykolwiek z³apiê siê na tym, ze traktuje go zbyt powa¿nie, to siê zastrzelê.

Hazmat na Myspace | Primordial Music


Fotografie ©2006 Rob Carte. Projekt ok³adki ©2006 Primordial Music
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiadów
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi±¿ek
Archiwum artyku³ów
Archiwum newsów
Archiwum podcastów
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifestów industrialnych
O FABRYCE
Sk³ad Fabryki
POZOSTA£E
Linki
Zaktualizowane artyku³y
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku³y
Legalne mp3
Linki
Follow us: Tumblr | Blogger

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

3,199,151 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.