FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
|
V/A Hordes of The Elite [recenzje] |
|
Glitch Mode V/A - Hordes of The Elite |Glitch Mode Records, 2006, ++++|
01. Speech Text Slutzorz - Glitch Mode Squad is the Squad*,02. Cyanotic - Order out of Chaos 2.0 (demo)*,03. Sinddady vs Drukore - Panties (in a bunch mix)*,04. Carbon 12 - Worthless,05. Empty - Castrated*,06. 16 Volt vs Cyanotic - American Porn Song (Glitch Bitch Mix v1.0)*,07. Apidocere - Mechanical Asphyxia*,08. Left Spine Down - Hang Up,09. genCAB - Perish The Thought (alternate demo)*,10. Bound in Oblivion - The Other Side,11. ManufraQture - FriQtion,12. Skullduggery - Violent Reaction*,13. Darque Science - Obsoletist (demo edit)*,14. Iammynewt - Lousid*,15. Encounter Box - Ammunation,16. Ad-ver-sary - Number Nine (mix of truth)*,17. UCNX - Desperation*,18. Rabbit Junk - Industrial is Dead (demo)*
* = exclusive track
Wszêdzie tu pe³no tzw. glitches, czyli z ang. potkniêcie. Te potkniêcia czyli, takie jakby przeskoki w rytmice to pewna cecha spotykana te¿ w muzyce click'n'cuts. Ciê¿ko to wyja¶niæ s³owami, trzeba us³yszeæ, a tych przeskoków tu jest pe³no, wznosz± siê i opadaj± jak na wykresie spektrogramu.
Glitch Mode to nowy i obiecuj±cy label p³ytowy gromadz±cy pod sob± zespo³y i muzyków przeciwstawiaj±cych siê ogólnym trendom muzycznym i proponuj±cym nowe rozwi±zania na scenie muzyki elektronicznej i industrialnej, tak jak prawdziwa elita powinna powinna siê zachowywaæ. Tak wiêc w¶ród zespo³ów zamieszczonych na sk³adaku, jest Cyanotic, któremu przewodzi Sean Payne, a tak¿e Iammynewt z labela Trozoc, obaj dog³êbnie penetruj±cy rejony muzyki elektroniczno-gitarowej i promuj±cy swoje dokonania dziêki sztuce autoreklamy, opanowanej w doskona³ym stopniu.
Kolekcja utworów na p³ycie waha siê od czystej elektroniki do brzmieñ drum'n'bass i muzyki z ciê¿kimi gitarami. Osobi¶cie najbardziej podoba mi siê utwór "FriQtion" zespo³u ManufraQture. Og³uszaj±ce gitary z brudn± elektronik±, i nie ma 'zmi³uj siê'. Inny tego typu utwór to "Ammunition" grupy Encounter Box z rapowymi wokalami a'la Puff Daddy i samplami agresywnych, gitarowych riffów.
Nadaj±cy siê na imprezy utwór "Castrated" w wykonaniu australijskiego zespo³u Empty to zestaw beatu i transowych rytmów. Fanom bardziej noisowych brzmieñ powinien spodobaæ siê "Desperation" grupy UCNX. Dalej "American Porn Song" w wykonaniu Cyanotic i 16volt, ikony rocka industrialnego lat 90-tych, niedawno reaktywowanego i zapowiadaj±cego wydanie nowej p³yty pt. "FullBlackHabit". Utwór jak mo¿na by siê by³o spodziewaæ, bardzo dynamiczny, z agresywnymi dodatkami gitar i sampli.
"Hang Up" grupy Left Spine Down przypomina mi pó¼ne dokonania Pitchshiftera ze wzmocnionymi bêbnami i krótko przyciêtymi riffami gitar. Darque Science i ich "Obsoletist (demo edit)" to podobny kierunek jak u LSD. Prawdopodobnie zainspirowany twórczo¶ci± Skinny Puppy zespó³ genCAB w utworze "Perish The Thought (alternate demo)", a dziêki 'glitchom' i ch³odnym beatom uniknêli skopiowania brzmienia Skinny Puppy.
Jest tu te¿ utwór zespo³u Bound in Oblivion (Johnathan Case, by³y muzyk 16volt, który od paru lat prowadzi w³asny projekt wraz z Zach Wagerem). Debiutancki album BiO uka¿e siê wkrótce, a póki co mo¿ecie mieæ jego przedsmak dziêki utworowi "The Other Side". Kilka noisowo-eksperymentalnych utworów pojawi³o siê te¿ dziêki Skullduggery i Ad-ver-sary, a je¶li lubicie SiNDADDY'ego to jest te¿ jego nowy utwór "Panties (in a bunch mix)" wykonany razem z Drukore.
Album koñczy utwór zespo³u Rabbit Junk, który oscyluje miêdzy brzmieniami digital hardcore i innym dodatkami, które znajdziecie w twórczo¶ci bardzo niewielu innych zespo³ów. Oryginalne, gniewne i ³atwo rozpoznawalne. Polecam. (NINa)
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|