O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku³y > HAZEL > Hazel [recenzje]
Hazel [recenzje]
Hazel |w³asne wyd., 2006| ++++

Alice, March 31st, No Remorse, Serial Cannibals, Stage Pro, Blindfolded, A Place of Eternal Spring, Tapeworm, The Lazarus, Razor Sharp, Up Against The Wall, By The Skin of My Teeth, Omitted


Czeka³am na to. Reznor, który poci±gn±³ za sob± mnóstwo innych muzyków i tworz±c muzykê, na której warto by³o siê wzorowaæ, obecnie spu¶ci³ z tonu i tworzy przebojowe piosenki wspomagany w studiu i na scenie przez ¶wie¿y narybek. Niemniej jednak by³, i nadal jest wzorem dla przekazania emocji za pomoc± muzyki powsta³ej z ³±czenia '¿ywych' instrumentów wspieranych obróbka na sekwencerach i samplerach, z jakiej korzystaj±, mniej czy bardziej umiejêtnie wykonawcy na ca³ym ¶wiecie.
Hazel, rozpracowa³a studyjne techniki Reznora i przela³a je w niesamowite kompozycje, których pozazdro¶ciæ mo¿e niejeden wzoruj±cy siê na Reznorze muzyk, a na warsztat wziê³a najwyra¼niej plytê The Fragile. Dopracowane technicznie utwory, z których wybija siê "Blindfolded" (za klimat, pobudzaj±ce sample, ogólna budowê utworu), "Alice" (za ¶wietne partie wokalne), "Razor Sharp" (za lekko¶æ, melodyjno¶æ i równowagê) oraz "Pretty Rush" (niestety nie w³±czony na CD, ale dostêpny na Nuta.pl, zawierający w sobie czarodziejskie klimaty z krainy Tori Amos i mroczny pierwiastek 'reznorowskiego' pochodzenia.) Ka¿dy utwór jest inny, ambitny, ka¿dy ma przyci±gaj±cy motyw przewodni, a poza tym mój szacunek wzbudza poprawne, wokalne pos³ugiwanie siê jêzykiem angielskim.

Jeszcze raz potwierdza siê regu³a - bez otoczki ¶wiecide³ek, lateksu, przesadnego makija¿u, kreowania siê na zniszczona psychicznie gwiazdê i szukania podziwu w przesadzaniu na temat warto¶ci swojego ego da siê zrobiæ muzykê, która zapada w pamiêci. Hazel podobnie jak Charlie Clouser (ex-NIN), Joshua Steffen (Halo In Reverse) czy Adam Pask (Pask) nie kreuje siê na gwiazdê, poniewa¿ posiada o wiele trwalsze warto¶ci jak muzyczny warsztat, znajomo¶æ wielku stylów muzycznych, talent i pasjê dla muzyki, co przynios³o niesamowity rezultat w postaci melodyjnych i zrównowa¿onych kompozycji, zawieraj±cych zarówno mêski, jak i ¿eñski pierwiastek.
Oczywi¶cie kto¶, kto wyrós³ na muzyce NIN doszuka siê nawet delikatnie zastosowanych sampli, wyci±gniêtych z utworów takich jak Happiness in Slavery (jêki w "Blindfolded", pianino z samej koncówki utworu "Closer" w "March 31st") czy celowej zbie¿no¶ci tytu³ów utworów (Tapeworm to niedosz³y do skutku projekt muzyków NIN i miedzy innymi Tool). Ma to swój urok i jest pewnego rodzaju ho³dem dla za³o¿yciela NIN.
W muzyce Hazel jest ¶wie¿o¶æ i pomys³, który najlepiej odzwierciedlaj± takie utwory jak No Remorse, Razor Sharp (koñcówka utworu jest genialna), oraz utwór Omitted.

Je¿eli Hazel zostanie dostrze¿ona przez odpowiednie media to czeka ja ¶wiatowa s³awa. Je¶li nie, to niewielkie rockowo - industrialne ¶rodowisko w Polsce mo¿e byæ dumne posiadaj±c taka kompozytorkê, która bije na g³owê mêskie zespo³y pokroju Agressiva 69 lub Hedone, a które równie¿ inspirowa³y siê w swoim czasie nagraniami NIN. Je¿eli Hazel nie zabraknie pomys³ów i nie zacznie kierowaæ siê w mniej ambitna stronê, to mo¿e spodziewaæ siê du¿ego zainteresowania ze strony muzyków chc±cych remiksowaæ jej nagrania, a tak¿e niewykluczone, twórców filmów szukaj±cych dobrych soundtracków. Mo¿liwo¶ci s± ogromne ale to, czy zachowa klasê zale¿y ju¿ od samej kompozytorki. Na pewno zdeklarowani fani Reznora bêd± pod wra¿eniem, utwory te przypadn± te¿ do gustu osobom przyzwyczajonym do innych, niemniej ambitnych stylów muzyki. Na mnie muzyka Hazel robi tak¿e dodatkowe wra¿enie. Mo¿e standardem jest wspominanie o tym fakcie, ale muszê to napisaæ - z racji tego, ¿e rock industrialny to zdecydowanie mêska domena, Hazel to pierwsza kobieta, która zabra³a siê za t± muzykê w kraju, w którym ho³duje siê prostej muzyce dla mas. Poza tym jest to tez prztyczek w nos dla NIN, który posiada tu licznych fanów, a od ponad 15 lat nie zapowiada siê na jakikolwiek ich koncert w Polsce. Na palcach jednej rêki mo¿na policzyæ kobiety zajmuj±ce siê tak± muzyk±, by wspomnieæ Collide czy Android Lust, ale nawet w ten sposób nie tworz± one solowych projektów. Tak wiêc raz jeszcze powtarzam - czeka³am na to. (NINa)

Hazel na Myspace | Hazel na Nuta.pl | strona oficjalna
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiadów
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi±¿ek
Archiwum artyku³ów
Archiwum newsów
Archiwum podcastów
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifestów industrialnych
O FABRYCE
Sk³ad Fabryki
POZOSTA£E
Linki
Zaktualizowane artyku³y
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku³y
Legalne mp3
Linki
Follow us: Tumblr | Blogger

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

3,202,140 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.