O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku³y > FILTER > Filter (2008)
Filter (2008)
[NINa and Brian Backlash, wywiad e-mail, 2008-03-07]
Brian Backlash: Na pocz±tek takie pytanie - powiedzia³e¶, ¿e odcinasz siê od terminu 'industrial', twierdz±c, ¿e to nie jest odpowiednie okre¶lenie dla muzyki, jak± nagrywasz. Czy na dzieñ dzisiejszy nadal tak uwa¿asz? Czy twoim zdaniem, industrial ma nadal jakie¶ odniesienie do artystów, którzy byli z nim kojarzeni kilkana¶cie lat temu?

Richard Patrick: Wiem, dlaczego tak powiedzia³em - by³em m³ody i opu¶ci³em Nine Inch Nails. Ale rzeczywisto¶æ ka¿e mi spojrzeæ w przesz³o¶æ, bêd±c ju¿ starszym i m±drzejszym facetem, a co za tym idzie - industrial to termin, który pasuje do muzyki, jak± tworzê... i jestem z tego dumny.

Brian Backlash: Minê³o prawie sze¶æ lat od wydania ostatniej jak dot±d p³yty Filtera - The Amalgamut. Jak ta d³uga przerwa wp³ynê³a na twoja muzyczn± kreatywno¶æ? Czy twoje motywy uleg³y zmianie?

Richard Patrick: Moje motywy s± ci±gle te same. Kocham muzykê i kocham po³±czenie z lud¼mi w ten muzyczny sposób. To jest jak narkotyk.

NINa: Za³o¿y³e¶ Filter w 1993r. i od tego czasu wysz³y tylko 3 pe³ne albumy, poza twoim udzia³em w Army of Anyone i muzyce filmowej. Co powoduje takie d³ugie przerwy pomiêdzy kolejnymi wydawnictwami?

Richard Patrick: No nie wiem. Mam nadziejê, ¿e nie bêdzie tak d³ugiej przerwy w realizacji nastêpnego albumu. Napotka³em w ¿yciu wiele przeszkód, tak¿e na drodze muzycznej, ale czasami muszê przed³o¿yæ ¿ycie prywatne i rodzinê ponad karierê muzyczn±.

Brian Backlash: Przemys³ muzyczny tak¿e zmieni³ siê w przeci±gu ostatnich sze¶ciu lat. Wraz z rozpowszechnieniem Internetu i prê¿nej promocji w formie cyfrowej, wielu artystów bierze te zadania na siebie i promuje siê po swojemu. Czy ty te¿ jeste¶ zaanga¿owany w promocjê Filtera? Czy masz jakie¶ ulubione serwisy internetowe albo techniki promocyjne, które odkry³e¶ ostatnimi czasy?

Richard Patrick: Tak, jestem bardziej ¶wiadomy tego, ¿e zespo³y promuj± siê same. Jakkolwiek moim ulubionym, nieco starodawnym sposobem na promocjê jest napisanie dobrego hiciora. Ale poza tym kocham Myspce. Tak po prawdzie, mój nowy album bêdzie wydany niezale¿nie i jestem osobi¶cie zaanga¿owany w ka¿dy jego aspekt - kreatywny, promocyjny, marketingowy, dos³ownie we wszystko.

NINa: Filter, jak wiele innych zespo³ów ma swój profil na Myspace do celów promocyjnych. Czy mo¿esz sobie przypomnieæ najcenniejszy i najgorszy komentarz, jaki kiedykolwiek otrzyma³e¶ od u¿ytkowników tego serwisu?

Richard Patrick: Najbardziej cennymi komentarzami s± te, zwi±zane z lud¼mi, którzy potrzebuj± pomocy w pozostaniu trze¼wym, bo maj± k³opoty spowodowane przez uzale¿nienia. Traktujê to bardzo powa¿nie i staram siê im pomagaæ tak bardzo jak tylko potrafiê, co jest bardzo nieoczekiwanym pozytywem ze strony Myspace.

NINa: Czy znasz swoich fanów? Czy s± bardziej wariackimi fanami z dziwnymi pasjami czy raczej ciê¿ko pracuj±cymi lud¼mi, albo studentami?

Richard Patrick: Znam wielu ze swoich fanów. Na ogó³ to banda pasjonatów.

Brian Backlash: Kto poza tob± bierze udzia³ w nagrywaniu najnowszej p³yty? Czy us³yszymy Geno Lenardo i Frank Cavanaugh jak za dawnych czasów?

Richard Patrick: Nie. Nowy album nagra³em z kilkoma zaproszonymi go¶æmi - Johnem 5, Wesem Borlandem i Joshem Freese.

Brian Backlash: Nied³ugo po wydaniu ostatniej p³yty poszed³e¶ na rehabilitacjê. Jak bardzo trze¼wo¶æ zmieni³a twoje ¿ycie?

Richard Patrick: Sta³o siê prostsze. Tworzenie muzyki i jej wykonywanie jest super, ale tak na prawdê o wiele bardziej pomogli mi rodzina i przyjaciele. I to jest to, co sobie najbardziej ceniê.

Brian Backlash: Ostatnio by³e¶ zaanga¿owany w supergrupê Army of Anyone, która mia³a w sk³adzie muzyków obiecuj±cych zespo³ów alternatywnych lat 90-tych. Co ci siê najbardziej podoba³o w tej kolaboracji?

Richard Patrick: By³o fajnie i¶æ za ciosem i po prostu ¶piewaæ do muzyki Roberta i Deana. Ponad to Ray Luzier siê nie obija³.

Brian Backlash: Przez moment wygl±da³o na to, ¿e ka¿dy soundtrack do nowo zrealizowanego filmu mia³ w spisie utworów jaki¶ utwór Filtera. Czy nadal jeste¶ zainteresowany tworzeniem muzyki do filmów? Czy obecnie pracujesz nad czym¶ nowym?

Richard Patrick: Oczywi¶cie, ¿e jestem zainteresowany. Moja muzyka jest bardzo obrazkowa i dobrze wpasowuje siê we filmy. Zawsze jestem otwarty na propozycje tworzenia muzyki filmowej.

NINa: Z jakiego wideoklipu Filtera jeste¶ najbardziej dumny?

Richard Patrick: Z Jurassitola. Krêcili¶my go w Pradze. Dean Carr i ja siedzieli¶my tam pij±c niebieskie napoje alkoholowe i planowali¶my co¶ niesamowitego na kszta³t staro¿ytnej architektury, czemu w sumie nadali¶my wiele swobody.

NINa: W jednym z ostatnich wywiadów Al Jourgensen (Ministry) powiedzia³, ¿e Trent Reznor i Morrisey (The Smiths) powinni siê umówiæ i zagraæ w rosyjsk± ruletkê. Czy to prawda, ¿e Trent jest najbardziej depresyjn± osob±, jak± znasz?

Richard Patrick: To by³y wspania³e czasy w NIN. Mia³em 21 lat. To by³a naj³atwiejsza robota w ¶wiecie i takie nachodz± mnie wspomnienia, kiedy my¶lê o pracy w NIN.

NINa: Co pamiêtasz z nagrywania utworu Gave Up z Reznorem i Marilyn Mansonem? Jak dla mnie to najlepszy utwór NIN i niesamowite s± kierunki, w których wszyscy trzej pod±¿yli¶cie pó¼niej.


Richard Patrick: Gave Up by³ ca³kowicie zrobiony przez Trenta. Marilyn, który by³ wtedy Braniem i ja, byli¶my po prostu przyjació³mi. Wskoczyli¶my we w³a¶ciwym czasie i wziêli udzia³ w nagraniu wideoklipu. Nie uczestniczyli¶my w pisaniu tego utworu.

NINa: Wyst±pi³e¶ razem z Kornem na koncercie w San Bernardino (Kalifornia) i za¶piewa³e¶ "Hey Man, Nice Shot", a Korn zagra³ ca³y kawa³ek. Czy to by³ spontaniczny czy totalnie zaplanowany wystêp? Czy fani Korna wiedzieli, kim jeste¶?

Richard Patrick: To siê sta³o pod wp³ywem impulsu, który nas naszed³ popo³udniu w dzieñ koncertu. David zagra³ to zbyt szybko, ale i tak siê dobrze bawi³em. Munky, Fieldy i Jonathan s± moimi dobrymi przyjació³mi.

Brian Backlash: Kiedy mo¿emy siê spodziewaæ najnowszej p³yty Filtera w sklepach, a zespo³u w promocyjnej trasie?

Richard Patrick: Nowa p³yta uka¿e siê w sklepach 13-ego maja. W tym momencie, 7-ego marca 2008, kiedy odpowiadam na te pytania, wylatujê do Kuwejtu, ¿eby zagraæ podczas Operation Myspace dla tamtejszych oddzia³ów ¿o³nierzy.

Filter na Myspace | oficjalna strona
Fotografie pochodz± ze zbiorów Filtera, wszelkie prawa zastrze¿one © by Filter.
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiadów
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi±¿ek
Archiwum artyku³ów
Archiwum newsów
Archiwum podcastów
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifestów industrialnych
O FABRYCE
Sk³ad Fabryki
POZOSTA£E
Linki
Zaktualizowane artyku³y
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku³y
Legalne mp3
Linki
Follow us: Tumblr | Blogger

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

3,212,891 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.