FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
13 Above the Night |1993, Interscope, ++|
1. The Velvet Edge, 2. Delicate Terror, 3. Badlife, 4. Dirty Little Secrets, 5. China de Sade, 6. Dimentia 66, 7. Final Blindness, 8. Blue Buddha, 9. Starmartyr, 10. Electrical Soul Wish, 11. 13 Above the Night, 12. Disko Fleshpot, 13. Savage Sexteen
My Life With The Thrill Kill Kult na pewno przyci±ga uwagê przede wszystkim d³ug± nazw±. Poza tym jest to jedna z grup zaliczanych do sceny industrialno-rockowej, jakkolwiek w ich muzyce jest bardzo du¿o innych wp³ywów - od funky lat 70-tych, po psychodeliczne klimaty Pink Floyd i wibracje z dyskotekowych i glamowych parkietów, plus gor±ce dziewczyny obecne na ka¿dym koncercie MLWTTKK, nie tylko na scenie ;) Seksowne kobiety s± podstawowym elementem scenicznego image grupy, i MLWTTKK bez kobiet to tak jakby filmy o Jamesie Bondzie okrojono z ozdobników. Kobiety w MLWTTKK to jednak nie tylko ozdóbka, ale podstawowy sk³ad zespo³u w³±czaj±c w niego: Pepper Somerset, Jacky Blacque, Sinderella Pussie, Rhonda Bond, Viva Nova, Arena Rock, Kitty Killdare czy te¿ perkusistka Linda LeSabre (Beat Mistress) tworz±ce tzw. the Bomb Gang Girlz, a poza nimi oczywi¶ce charyzmatyczny Groovie Mann, wszechstronnie uzdolniony Buzz McCoy oraz spec od dodawania funkowego brzmienia do industrialno-rockowych utworów – Charles Levi.
Ten album to jedna z p³yt, jakie zespó³ wyda³ w latach 90-tych. Pe³no tu tego funkowego brzmienia basu, psychodelii, dziwnych dialogów wysamplowanych z filmów i seksownych, kusicielskich kobiecych g³osów. Mój ulubieniec to Badlife, bardzo funkowy i sympatyczny, podobnie jak Disko Fleshpot, ale ciekawie te¿ brzmi Dirty Little Secrets. Charles Levi pokaza³ swoje umiejêtno¶ci w Blue Buddha. Jedynym utworem, który wyró¿nia siê jakim¶ takim bardziej nowoczesnym brzmieniem jak na tamte lata to Savage Sixteen, z mocniejszym beatem i housowym wyd¼wiêkiem.
13 Above the Night to dobra pozycja wyj¶ciowa na zapoznanie siê z twórczo¶ci± MLWTTKK, ale nie najlepsza. (NINa) Confessions of a Knife |1990, Wax Trax!, 2004 Rykodisk, ++++|
1. A Daisy Chain 4 Satan (Acid and Flowers Mix), 2. The Days of Swine and Roses, 3. Hand in Hand, 4. Waiting for Mommie, 5. Confessions of a Knife (Theme Part I), 6. Ride the Mindway, 7. Rivers of Blood, Years of Darkness, 8. Kooler Than Jesus (Electric Messiah Mix), 9. Burning Dirt, 10. Confessions of a Knife (Theme Part II), 11. Waiting For Mommie (JB's Blackjack Mix), 12. Ride The Mindway (UK Remix), 13. Confessions Of A Knife (Theme Part 3)
Zespó³ za³o¿ony w 1987 r. regularnie wydaje p³yty, single, EPki, remiksy i promówki, koncertuj±c równie czêsto jak pracuj±c w studiu.
MLWTTKK, to zespó³ którego nazwa pochodzi od tytu³u filmu, nad którym pracowa³ Frankie Nardiello aka Groovie Mann, (z za³o¿ycielem pó¼niejszego Ministry - Alem Jourgensenem wystêpowali razem w Special Affect) i Marston E. Daley (Buzz McCoy). Opracowali oni image oparty na elementach filmów horror, a w muzyce zawarli zaczerpniête z takich filmów samplowane dialogi. Jest to tak¿e jeden z nielicznych zespo³ów, który nagrywa³ dla s³ynnej chicagowskiej wytwórni Wax Trax!, i który nieprzerwanie tworzy muzykê utrzyman± w tym samym co przez lata klimacie groove industrial. Charles Levi zasila szeregi innych zespo³ów i lista ta wyd³u¿a siê ka¿dego roku, a co za tym idzie mo¿na ³atwo rozpoznaæ, w którym utworze pojawia siê jego wibruj±ce brzmienie basu.
Confessions of a Knife (czyli zwierzenia no¿a), to kolejny kontrowersyjny z nazwy album MLWTTKK, zawieraj±cy 13 utworów, zarówno funkowych jak o elektronicznych, industrialnych i housowych. Remaster tego albumu, ró¿ni siê od orygina³u dodanymi na koñcu trzema utworami. Rykodisc, dla którego MLWTTKK wydawa³ p³yty po opuszczeniu Wax Trax! zremasterowa³ ten album w 14 lat od premiery.
Dla mnie najlepiej brzmi Hand in Hand, transowy, spokojny, nawet nieco ¶pi±cy klimat i industrialne t³o, bardzo w stylu starego Ministry. Z kolei Waiting for Mommie to taki weso³y, glamowo-funkowy utwór z ¶miesznym tekstem. To tak¿e brzmienie Wax Trax!, które pojawia siê w niektórych utworach Ministry z wczesnych lat 80tych. Sam tytu³owy utwór (Theme Part I) jest czaruj±cy dziêki delikatnym riffom gitar i stabilnemu rytmowi basu, podobnie (Theme Part II). I jednocze¶nie jest to utwór instrumentalny. Podoba³y mi siê te¿ Ride the Mindway za spójn± dynamikê i Kooler Than Jesus (Electric Messiah Mix), ju¿ chyba kultowy utwór MLWTTK grany na wiêkszo¶ci ich koncertów. No i na koniec trzecia czê¶æ tematu muzycznego Confessions of a Knife, chyba najbardziej industrialny z okrêtow± syren±, mrocznym t³em, i diabelskimi wokalami, nadal utrzymany w tej bardzo onirycznej atmosferze. To najlepszy album MLWTTKK spo¶ród tych, które do tej pory s³ysza³am. (NINa) Diamonds & Daggerz |Rykodisc, 2004, +|
1. Dream 101, 2. Devil Rider, 3. Hot Rod Boys, 4. MZ Disco, 5. Sex Whip, 6. Out 4 The Kill, 7. Mondo Fever, 8. Flesh Star, 9. Young Tongue, 10. Evil Lover, 11. Dope Kult, 12. The End
To p³yta remiksowa wydana po przej¶ciu MLWTTKK z Wax Trax! do Rykodisk w 2004r. Nastawiona na dyskotekowe parkiety nie daje mi ¿adnych wiêkszych wra¿eñ, ale powinna siê spodobaæ tym, którzy wykorzystaj± j± zgodnie z za³o¿eniem producentów. Young Tongue jest najbardziej beatowym utworem z ca³ego zestawu. P³ytê koñczy ambientowy The End. (NINa) Best of My Life With The Thrill Kill Kult |Rykodisc, 2004, +++|
1. 13 Above The Night, 2. Do U Fear (For Your Child)? , 3. A Martini Built For 2, 4. Apollo 69, 5. Sex On Wheelz, 6. Girl Without A Planet, 7. Devil Bunnies,
8. Blondes With Lobotomy Eyes, 9. A Daisy Chain 4 Satan, 10. ‘Cuz It’s Hot (edit), 11. Hour Of Zero, 12. The Velvet Edge, 13. After The Flesh (remix), 14. Kooler Than Jesus (edit), 15. The Untouchable Class, 16. And This Is What The Devil Does
Kolekcja najbardziej znanych utworów tego amerykañskiego zespo³u zebranych z poprzednich jego p³yt. Podoba³ mi siê jazzuj±cy A Martini Built For 2 i funkowy Apollo 69, fajnie brzmi te¿ Sex On Wheel z z rockowymi gitarami, jazzow± tr±bk± i pianinem. Spodobaæ siê mo¿e te¿ Devil Bunnies z rock’n’rollowym rytmem i chwytliwym refrenem. Remix After the Flash jest czym¶ po¶rednim miêdzy industrialem z gitarami a rockabilly. The Untouchable Class ma ju¿ wiêcej z rocka ni¿ jakikolwiek inny utwór MLWTTKK. Mi³o¶nicy Ministry z lat 90tcyh, jeszcze tego ma³o gitarowego polubi± And This Is What The Devil Does. Ciekawy sk³adak, polecam pocz±tkuj±cym. (NINa)
The Filthiest Show In Town |Rykodisc, 2007, ++|
1. Cadillac Square, 2. Born Of Fire, 3. Jet Set Sex, 4. High Class Taboo, 5. Me & Harlow, 6. Sophisticated Living, 7. TV Sista, 8. My Kinda Guy, 9. Jive Ass Ave
Nie wiem czy fani MLWTTKK czekali na niespodziankê, ale w wypadku MLWTTKK, który zaskakiwaæ lubi od pocz±tku istnienia chyba nie spe³ni³ akurat takich oczekiwañ. Ta p³yta nadal jest utrzymana w typowym dla MLWTTKK klimacie pe³nym brzmieñ funky, groove, jazz i industrial rocka, ale jak to siê mówi – im kto¶ starszy tym siê uspokaja. Pod warunkiem, ¿e nie jest alkoholikiem ;) Muzyka na The Filthiest Show In Town jest pozbawiona szaleñstwa i psychodelii niektórych poprzednich wydawnictw. Obecnie MLWTTKK postara³ siê o brzmienie pasuj±ce nawet do klubu gdzie mo¿na w spokoju wypiæ kawkê i bezstresowo pogadaæ z kim¶ o ¿yciu. I my¶lê tu o utworze Born of Fire, utrzymanym w³a¶nie w takim spokojnym klimacie. Bardziej funkowym utworem jest Jet Set Sex, chocia¿ u¿yto tu jaki¶ efektów, które mi siê za bardzo kojarz± z tymi, jakich u¿ywa³a nawet Cher w swoich nowych radiowych hiciorach. High Class Taboo ma jaki¶ bluesowy wyd¼wiêk, czuje siê rozleg³e, pustynne przestrzenie USA. Sophisticated Living to ju¿ uk³on w stronê funky znanego z nagrañ Jamiroquai, miêkki smooth-jazzowy bas, fajna gitarka, której brzmienie mo¿na znale¼æ te¿ na p³ytach Lenny’ego Kravitza, atrakcyjny saksofon, dziewczyny w chórkach i pianinko tak bardzo obecne w muzyce funky lat 70-tych. Bardzo relaksuj±cy kawa³ek.
Ta p³yta jest zdecydowanie inna ni¿ pozosta³e, ze spokojniejsz±, klubow± muzyk± s³u¿±c± bardziej do posiedzenia ni¿ potañczenia. (NINa)
http://www.myspace.com/mylifewiththetkk
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|