O Fabryce
Skocz do
Start > Wszystkie artyku³y > BLACK LIGHT BURNS > Black Light Burns [recenzje]
Black Light Burns [recenzje]
Cruel Melody |2007, I AM: Wolfpack, +++|

Mesopotamia, Animal, Lie, Coward (featuring Sonny Moore), Cruel Melody (featuring Carina Round), The Mark, I Have a Need (featuring Sam Rivers), 4 Walls, Stop a Bullet, One of Yours, New Hunger, I Am Where it Takes Me (featuring Johnette Napolitano), Iodine Sky


Black Light Burns powsta³ w 2005 r. i natychmiast zgromadzi³ wokó³ siebie fanów. Przyczyn jest kilka, jednak¿e na pierwszy plan wysuwa siê sk³ad zespo³u: Wes Borland, niegdysiejszy gitarzysta Limp Bizkit (oraz Big Dumb Face, From First to Last), Danny Lohner, by³y muzyk Nine Inch Nails (ma tak¿e swój projekt Reinholder) i perkusista Josh Freeze (Devo, A Perfect Circle, The Damning Well, NIN, Guns N' Roses).
Bardzo dobry start i w dobrym momencie, kiedy scena muzyki rockowej nie ma tak naprawdê kogo promowaæ, bo od czasów boomu na muzykê z Seattle praktycznie nie wydarzy³o siê nic nowego. Muzyka BLB jest alternatywna, gitarowa, melodyjna, z wpadaj±cymi w ucho refrenami, bliska dokonaniom Stone Temple Pilots (Coward, The Mark), Tel Aviv i Underworld (Iodine Sky), NIN ( programowanie w Animal i gitary w 4 Walls, ale podobieñstwa tylko do NIN z p³yt The Fragile i With Teeth).
P³ytê otwiera utwór Mesopotamia, który sta³ siê ju¿ chyba swoistym hymnem i utworem, z którym zespó³ jest kojarzony najszybciej. Bardzo charakterystycznym utworem jest te¿ I Have a Need z ciekawym, nowofalowym riffem gitarowym, partiami wokalnymi i perkusyjnymi, poniewa¿ wszystko pojawia siê tam we w³a¶ciwym czasie. Stop a Bullet przypomina mi jaki¶ utwór Marylin Manson z Mechanical Animals. One of Yours ma na pocz±tku co¶ z Primusa (dziêki brzmieniu gitary). Mój faworyt to New Hunger, piêkna suita wzbogacona o ambientowe t³o, z industrialno-rockowymi samplami i gitarkami i niepowtarzalnym klimatem, a stopniowe wyciszenie pod koniec utworu jeszcze bardziej pozwala wch³on±æ jego atmosferê. Na p³ycie jest te¿ kilka spokojniejszych utworów, jak ten wspomniany wy¿ej, oraz I Am Where it Takes Me, Cruel Melody, i Iodine Sky, który zreszt± bardzo przypomina mi estetykê nagrañ progresywno-elektronicznych zespo³ów Telefon Tel Aviv i Underworld. Nie jest wiêc te¿ zaskoczeniem, ¿e producentem p³yty jest Josh Eustis, odpowiedzialny za brzmienie nagrañ Telefon Tel Aviv.

CD polecam tym, którzy szukaj± muzyki powsta³ej na bazie wiedzy i zdolno¶ci do jej tworzenia; muzyki z klimatem i artystycznym zaciêciem. Muzyka BLB jest melodyjn± mieszank± rocka alternatywnego, industrialnego, nowej fali i miejscami nawet pojawiaj± siê brzmienia Seattle, z g³ównym, wed³ug mnie naciskiem po³o¿onym na podobieñstwa do nagrañ Stone Temple Pilots. Ok³adkê p³yty stanowi obraz Wesa Borlanda, jeden z wielu, które mo¿emy ogl±daæ na jego internetowej galerii pod adresem www.theborlandgallery.com. Wiêcej o BLB na www.blacklightburns.com
(NINa)
Nota prawna
Szukaj w magazynie

Magazyn hostuje
Wersje
Nawigacja
START
PLIKI
Opowiadania
ARCHIWA
Archiwum o magazynie
Archiwum historii magazynu
Archiwum wywiadów
Archiwum recenzji muzyki
Archiwum recenzji gier
Archiwum recenzji ksi±¿ek
Archiwum artyku³ów
Archiwum newsów
Archiwum podcastów
Archiwum legalnej muzyki - pliki
Archiwum promocyjnych imprez
Archiwum manifestów industrialnych
O FABRYCE
Sk³ad Fabryki
POZOSTA£E
Linki
Zaktualizowane artyku³y
Magazyn Fabryka - transformacja
[gry] You Are Empty
[gry] Kingpin: Life of Crime
Filter - Hamburg, 18.08.2013 [recenzja koncertu]
Nine Inch Nails [recenzje]
Subskrybuj
Newsy
Artyku³y
Legalne mp3
Linki
Follow us: Tumblr | Blogger

Design created by Look | Coded by eWe | Modified by NINa. Theme by GFXpixel.info modified by NINa | Social icons by Fatcow, Icondock, PR. Lloyd and NINa.

3,199,345 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.