FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
Demanufacture (special version) |RoadRunner, 1995, ++|
Demanufacture,Self Bias Resistor,Zero Signal,Replica,New Breed,Dog day Sunrise,Body Hammer,Flashpoint,H-K (Hunter- Killer),Pisschrist,A Therapy For Pain,Your Mistake (bonus track),!Resistancia! (bonus track),New Breed (revolutionary desined mix) bonus track)
Lubiê ich i nie lubiê. Jak czytam ich wywiady to ich lubiê, jak s³ucham p³yt to tylko czê¶ciowo mi ta muzyka podchodzi. Je¶li chodzi o Demanufacture to od samego pocz±tku rozwali³ mnie New Breed (revolutionary desined mix). To wydawnictwo (tzw. Demanufacture Special Version) posiada 3 dodatkowe utwory. Materia³ miksowa³ miêdzy innymi R. Fulber z FLA.
(NINa)
Digimortal |UNI/Roadrunner, 2001, ++|
What Will Become?,Damaged,Digimortal,No One,Linchpin,Invisible Wounds (Dark Bodies),Acres Of Skin,Back The Fuck Up,Byte Block,Hurt Conveyor,(Memory Imprints) Never End,Dead Man Walking,Strain Vs Resistance,Repentance,Full Metal Contact
Fear Facory ma swój styl, rozponawalny od razu (zwielokrotnione uderzenia automatu perkusyjnego i niskie brzmienie gitar), do rocka industrialnego co prawda nie pasuje, ale wpisuje siê doskonale w metal-industrial. Osobi¶cie mnie mêczy trashowy wokal z takim natê¿eniem niskich d¼wiêków, ale jak siê jest maksymalnie wnerwionym to czemu nie..? Nie za bardzo wiem jak oceniæ Digimortal na tle poprzednich p³yt, bo jako¶ wszystkie brzmi± dla mnie tak samo :-) Na Digimortal wesz³y refreniki, chocia¿ w towarzystwie takiego sprzê¿enia gitar brzmi± koj±co.
(NINa)
Fear Is A Mindkiller |Uni/Roadrunner, 1993, +++|
Martyr (Suffer Bastard Mix),Self Immolation (Vein Tap Mix),Scapegoat (Pigfuck Mix),Scumgrief (Deep Dub Trauma Mix),Self Immolation (Liquid Sky Mix),Self Immolation (LP Version)
Remiksy, ca³kiem niez³e.
(NINa)
Obsolete |Uni/Roadrunner, 1999, ++|
Shock,Edgecrusher,Smasher/Devourer,Securitron (Police State 2000),Descent,Hi-Tech Hate,Freedom Or Fire,Obsolete,Resurrection,Timelessness,Cars,0-0 (Where Evil wells),
Soulwound,Messiah,Concreto
¯eby nie by³o nieporozumieñ - nie mamy tu do czynienia z grzecznym rockiem industrialnym - FF to fabryka niskich brzmieñ i trashowego klimatu, nie ma zmi³uj siê. Tyle, ¿e od czasu do czasu wskakuje jaki¶ ciekawy syntetyczny d¼wiêk i z tego tytu³u zespó³ trafia na etykietkê metal-industrial. Na Obscolete jest du¿o brzmieñ znanych ju¿ z Demanufacture, mimo wszystko muzyka FF skierowana do w±skiego, aczkolwiek licznego grona s³uchaczy i trochê ja³owo brzmi ka¿dy nastêpny utwór - wed³ug schematu. Jest tu te¿ utwór Cars, zajebi¶cie przerobiony kawa³ek autorstwa Gary'ego Numan [mia³ hity w latach 80tych, chocia¿ tworzy do dzi¶ i to ca³kiem interesuj±co; guru dla wielu twórców muzyki elektronicznej]. Zaskoczenie, ¿e i FF pokusi³ siê na cover tego utworu. :-)
(NINa)
Soul Of A New Machine |Uni/Roadrunner, 1992, ++|
Martyr,Leechmaster,Scapegoat,Crisis,Crash Test,Flesh Hold,Lifeblind,Scumgrief,Natividad,Big God/Raped Souls,Arise Above Oppression,Self Immolation,Suffer Age,W.O.E.,Desecrate,Escape Confusion,Manipulation
Debiut FF, stworzenie bardzo agresywnej i mechanicznej muzyki na bazie jak najbardziej '¿ywych' instrumentów w otoczce natê¿enia d¼wieków typowych dla muzyki grind i trash. Zespó³ dostrze¿ono natychmiast, taki power nie móg³ le¿eæ d³ugo na pó³eczkach miêdzy p³ytami czekajacymi na swoj± godzinê i na wypuszczenie ich na rynek muzyczny. Charakterystyczne brzmienie zdominowa³o ka¿d± nastêpn± p³ytê FF, a w przypadku tego zespo³u chyba nie ma znaczenia fakt, od której p³yty rozpoczyna siê zapoznawanie z jego muzyk±...
(NINa)
Hatefiles |Roadrunner Rec., 2003, +++|
Terminate,Frequency,Demolition Racer,Machine Debaser,Invisible Wounds (The Suture Mix),Resurrection (T.L.A. Big Rock Mix),Edgecrusher (Urban Assault Mix),Descent (Falling Deeper Mix),Body Hammer (Colin Richardson Mix),Zero Signal (Colin Richardson Mix),Cars (Numanoid Mix),Dark Bodies (Demo),Replica (Live),Cyberdyne,
Refueled,Transgenic,Manic Cure,New Breed (Spoetnik Mix)
Remiksy wcze¶niej opublikowanych nagrañ, do tego dema, utwór live, i inne. Nic tylko wsia¶æ na górala, odtwarzacz w kieszonkê i jazda w ciê¿k± trasê! Osobiscie najbardziej mi podszed³ utwór Machine Debaser (co za tempo!), Body Hammer, Transgenic (co¶ dla fanów Convertera i P.A.L.). Nie bardzo rozumiem ideê zrobienia jakiego¶ electro-techno terror z utworu New Breed, mam nadziejê, ¿e to tylko jednorazowy wybryk.
(NINa)
ARCHETYPE |Liquid 8 Rec., 2004, +++|
Slave Labor,Cyberwaste,Act Of God,Drones,Archetype,Corporate Cloning,Bite The Hand That Bleeds,Undercurrent,Default Judgement,Bonescraper,Human Shields,Ascension,School
Kolejna p³yta przepe³niona nienawi¶ci± i typowymi dla FF w¶ciekle zapêtlonymi samplami gitar i perkusji. Cyberwaste, Drones (troszkê "prongowski"!), Shool, Default Judgement, spokojniejszy Human Shields, instrumentalny, wrêcz chill-outowy Ascension. Nic nie zaskakuje ale i nic nie rozczarowuje.
(NINa)
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|