FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
Anthems for the Damned |2008, Pulse|
1. Soldiers of Misfortune, 2. What's Next, 3. The Wake, 4. Cold (Anthem for the Damned), 5. Hatred Is Contagious, 6. Lie After Lie, 7. Kill the Day, 8. The Take, 9. I Keep Flowers Around, 10. In Dreams, 11. Only You, 12. Can Stop This
D³ugo oczekiwany album amerykañskiej grupy Filter przyniós³ brzmienia, bêd±ce prób± pogodzenia osi±gniêæ tej grupy z lat 90-tych, kiedy wyp³ynêli na fali rocka industrialnego oraz tych, z jakimi mogli¶my siê zapoznaæ na ich dwóch poprzednich p³ytach.
Richard Patrick za³o¿y³ Filter po opuszczeniu Nine Inch Nails, by wydaæ 3 pe³ne albumy, po czym w przerwie miêdzy kolejnym okresem aktywno¶ci Filtera by³ wokalist± rockowego projektu Army of Anyone i wspó³pracowa³ z The Damning Well, natomiast Brian Liesegang i Matt Walker wspomagali na koncertach solowy projekt Billy'ego Corgana (Smashing Pumpkins).
Patrick potrafi wracaæ na scenê w dobrym stylu, zdaj±c sobie sprawê, ¿e aby zaistnieæ na nowo nale¿y siê wizualnie pokazaæ. St±d te¿ reaktywacja oficjalnej strony www, uaktualnianie wpisów biograficzno-dyskograficznych w ró¿nych katalogach i serwisach internetowych, preferencje wystêpów na festiwalach zamiast w ma³ych klubach, interakcja z wyczekuj±cymi powrotu Filtera fanami, np. podpisywanie p³yt w sklepach muzycznych, wreszcie profil na Myspace, a co za tym idzie, udzia³ w wydarzeniu Operacja Myspace na wiosnê 2008 r., kiedy kilka wybranych zespo³ów zagra³o swoje koncerty dla amerykañskich ¿o³nierzy stacjonuj±cych w Iraku. I ¿o³nierzom jest ta p³yta zadedykowana, jak mo¿na by siê domy¶laæ patrz±c na ok³adkê p³yty ukazuj±c± zachmurzone niebo, fragment pustyni i he³m Armii Amerykañskiej, umieszczony na wbitej w ziemiê broni. Symbol koñca walk, chocia¿ przes³anie nie do koñca pozytywne, nie wiadomo czy niebo siê rozja¶nia czy chmurzy.
Wracaj±c do muzyki, jak ju¿ wspomnia³am na albumie, obok utworów przypominaj±cych pocz±tki Filtera z zadziornymi wokalami i agresywnymi, gitarowymi riffami (What's Next, The Take i totalny hicior In Dreams), s± te¿ w wiêkszo¶ci, rockowo-balladowe kawa³ki zape³niaj±ce p³ytê typu The Wake (z wokalami jak u Creed), Cold (Anthem for the Damned), Hatred Is Contagious, Lie After Lie, Kill the Day czy instrumentalny Can Stop This.
Anthems for the Damned nie wyró¿niaj± siê niczym, tzn. nie mam siê do czego przyczepiæ, poniewa¿ charakteryzuje go zgrabna budowa i swobodnie przep³ywaj±ce brzmienie, a tak¿e naturalno¶æ, które zaowocowa³y utworami uprzyjemniaj±cymi przede wszystkim podró¿e. Nie ma znaczenia, czy chodzi o lot nad jeziorem Michigan, czy monotonn± jazdê wielk± ciê¿arówk± przez bezkresne i upalne tereny Arizony, czy stanie w korku w b³yszcz±cym i ha³a¶liwym Seattle. Nie bez przyczyny podajê przyk³ady miejsc w USA, bo muzyka Filtera jest na wskro¶ amerykañska i w±tpiê, ¿eby taka muzyka mog³aby zostaæ napisana w Europie.
Do tego wszystkiego dochodzi typowy dla Patricka nieco wysoki ale 'brudny' i nosowy wokal, który potrafi doskonale kontrolowaæ raz to ¶piewaj±c prawie ciep³o, a innym razem g³o¶no krzycz±c. W obu przypadkach mogê zapewniæ, ¿e Patrick ¶piewaæ potrafi, co ma niebagatelne znaczenie w przypadku muzyki rockowej bazuj±cej na brzmieniu gitar. Praktycznie rzecz bior±c Anthems for the Damned jest oparty na sekcji wokal-gitara-bas, z wyciszeniem perkusji, co nie dodaje utworom nachalnej dynamiki na rzecz swobodnego przep³ywu gitarowych riffów.
P³yta na pewno jest daleka od brzmieñ industrialnych i nie w tych kategoriach nale¿a³oby ten zespó³ obecnie postrzegaæ. Anthems for the Damned niew±tpliwie jest albumem warto¶ciowym. (NINa)
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|