FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
|
Everything Goes Cold [recenzje] |
|
Prepare To Be Refrigerated |2008, Sonic Mainline, ++++|
1. I've Sold Your Organs on the Black Market to Finance the Purchase of a Used Minivan, 2. Abort, 3. I Will Harness the Powers of Darkness to Destroy You, 4. Fail, 5. DEFROSTING, 6. Fail (Bruise & Disco Mix by Hate Dept.), 7. I Will Harness the Powers of Darkness to Destroy You (Because You Made Me Title This Mix by Panic Lift), 8. Fail (Refrigerated Mix by SAM), 9. I've Sold Your Organs on the Black Market to Finance the Purchase of a Used Minivan (Except for the Stupid Skeletor Tattoo on Your Right Bicep... I Kept That Shit Mix by Boom of Society Burning), 10. Abort (Tinnitus is a Son of a Bitch Mix by off_ocus), 11. Fail (Everything Goes Electro Mix by Babyland), 12. I Will Harness the Powers of Darkness to Destroy You (Space-Beatbox of Destruction Mix by Embodi), 13. Fail (Life Failed Mix by Life Cried), 14. I Will Harness the Powers of Darkness to Destroy You (ROM isn't in the New Universe, Eric Mix by Caustic), 15. I've Sold Your Organs on the Black Market to Finance the Purchase of a Used Minivan (Trance-planted Mix by Epsilon Minus), 16. Fail (Never Survive Mix by Dismantled)
Eric Gottesman, który wspomaga³ szeregi Colin Slash, Psyclon Nine, Deathline Int'l czy Ayria, wyskoczy³ teraz ca³kiem odwa¿nie z projektem Everything Goes Cold. Zauwa¿aj±c o¿ywienie na rynku takiej elektroniczno-industrialno rockowej muzyki w ostatnich latach, mo¿na powiedzieæ, ¿e pewni arty¶ci powracaj± do korzeni, wzbogacaj±c swoje brzmienie z u¿yciem nowych technologii. W koñcu ¿yjemy w wieku techniki, co tak¿e bardzo odbi³o siê na muzyce, a niektóre gatunki muzyczne w³a¶nie takiego o¿ywienia potrzebuj±, oczywi¶cie z zachowaniem brzmienia orygina³ów. Eric postanowi³ pewne rzeczy odmroziæ, tak wiêc na Prepare To Be Refrigerated mamy i piêæ oryginalnych utworów i remiksy do nich. Jedyny utwór, który pozosta³ jak dot±d nie tkniêty, to bardzo industrialny, wrêcz noisowy przerywnik miêdzy orygina³ami a remiksami – Defrosting. Dalej mamy ju¿ wersje zremiksowane.
Cieszy obecno¶æ Hate Dept., który od 2-3 lat zapowiada now± p³ytê i Sieboldowi chyba jako¶ ciê¿ko zabraæ siê za to wydawnictwo na serio. Fail (Bruise & Disco Mix) wyszed³ nadzwyczaj udanie, z typowym dla Hate Dept. punkowym brzmieniem zapowiadaj±cym rewolucjê ;) Mam nadziejê, ¿e za to d³ugie czekanie dostaniemy dzie³o genialne.
Kolejny artysta, który wyp³yn±³ na fali coldwave w latach 90-tych (jednak¿e wtedy nie za bardzo zosta³ doceniony, najbardziej prawdopodobnie z braku promocji) to Boom z Society Burning. Postawi³ on na najd³u¿szy chyba w historii remiksów tytu³, w dodatku bardzo ¶mieszny - I've Sold Your Organs on the Black Market to Finance the Purchase of a Used Minivan (Except for the Stupid Skeletor Tattoo on Your Right Bicep… [z ang.: "Przehandlowa³em na czarnym rynku twoje organy wewnêtrzne, by sfinansowaæ zakup u¿ywanego minivana (oprócz tego g³upkowatego tatua¿u z wizerunkiem ko¶ciotrupa na twoim prawym bicepsie…)"]. Sam remiks zawiera dynamiczny beat, wokale z efektem a'la muzyka 8-bitowa, i ró¿ne fajne sample w tle; s± te¿ mocne gitarowe riffy.
Z innych postaci bior±cych udzia³ w remiksach rozpoznaje tylko Babyland, Caustic i Dismantled, ale mi³o jest zapoznaæ siê z pozosta³ymi. Spodoba siê dynamiczny i zrewolucjonizowany remiks Panic Lift, nie mniej rytmiczny i trochê brudny Fail (Refrigerated Mix) w wykonaniu SAM, którym niejednego z was sprowokuje do przytupywania.
Babyland zagra³ mniej agresywnie, bardziej w stronê muzyki elektro, co pewnie ucieszy imprezowiczów. Embodi po³±czy³ kilka stylów muzycznych, jednak odnale¼æ tu mo¿na pewn± inspiracjê KMFDM. To co mnie nieco odrzuci³o, to za du¿o syntetycznej perkusji, ale ciesz± gitarki.
Dalej mamy Life Cried i Fail (Life Failed Mix) z zimno falowymi klawiszami, trochê metalowymi gitarami i samplowanym beatem. Caustic wchodzi bardzo dynamicznie, wrêcz power-noisowo, ale sama dynamika z beatami to, jak dla mnie za ma³o. Ciekaw± odmianê klimatu zaproponowa³ Epsilon Minus z wersj± trance (fajny tytu³ remiksu Trance-planted). Rytm porywa, a zsamplowane gitary dodaj± mu agresywno¶ci = hicior na parkiet. Na koniec Dismantled w Fail (Never Survive Mix), mniej nieczysty ni¿ kiedy¶, chocia¿ pojawiaj± siê jakby echa muzyki Prodigy.
P³yta nosi wyra¼ne ¶lady muzyki coldwave i industrial rock z lat 90-tych, tego old-schoolowego industrialnego brzmienia spod znaku Numb, Out Out, Diatribe, Chemlab, MLWTTKK, Society Burning czy 16volt. S± tu wiêc i samplery i gitary, a wszystko utrzymane w idealnej równowadze, co jest wielkim plusem dla EGC. Dobra produkcja p³yty i promocyjny, darmowy remix zespo³u Out Out Fail (Swift & Concise Failure Mix by Out Out) tak¿e zawa¿aj± na wysokiej nocie dla tego wydawnictwa. Wiêkszo¶æ artystów jak i sam Eric Gottesman bezdyskusyjnie maj± do¶wiadczenie w produkcji muzyki, i ¿adne z utworów nie odbiega jako¶ci± od poprzedniego.
Ten album ma tak¿e pewn± zas³ugê dla rynku muzyki industrialno-rockowej, która prze¿ywa teraz swoja drug± m³odo¶æ, gdzie obok nowych p³yt pojawiaj± siê te¿ remiksy – starzy wyjadacze vs. m³ode pokolenie. ECG wróci³ jednak¿e do starego i co tu du¿o ukrywaæ, dobrego stylu remiksowania, gdzie remiks mia³ definitywnie cechy orygina³u, czego nowoczesnym remiksom brakuje, mo¿liwe, ¿e ze wzglêdu na brak wiedzy o starych metodach. Jedynym remiksem, który wy³amuje siê z powy¿szego twierdzenia jest Abort (Tinnitus is a Son of a Bitch Mix) w wykonaniu off_ocus.
Czy tytu³ p³yty jest sugestywny? No có¿, zobaczymy, w ka¿dym b±d¼ razie, EGC po fazie na zimn± falê w latach 90-tych proponuje teraz czas na rozmra¿anie ;) (NINa)
EGC na Myspace http://www.myspace.com/everythinggoescold
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|