FABRYKA - w latach 2001-2016 r. by³a jedynym w internecie, profesjonalnym magazynem muzycznym dedykowanym wy³±cznie tym dwóm muzycznym - rockowi i metalowi industrialnemu. Obecnie posiada status Encyklopedii rocka i metalu industrialnego z bogat± list± w³asnych recenzji p³yt, wywiadów, newsów, oraz kilkoma podcastami. Darmowego hostingu dostarcza Darknation.eu. |
Rock Whore vs. Dance Floor |Invisible Rec., 2006|
Monkey God [Monkey Scratch Mix] - by Needleye,Atomic Automatic [Our Glitch Mode Squad is Dangerous Mix] - by Cyanotic,Black Snake [Gun Remix] - by Terrorfakt, Scornocopia [Glitchstar Mix] - by Christ Analog, Binary Nation [Renegade Mix] - by The Aggression, White Room [Cash for Oil Remix] - by Cubanate,Scornocopia [Scorpio Remix] - by Die Warzau, Megahurtz [Caliopenis vs. Cocktopus Remix] - by Adam Grossman,Binary Nation [16 Volt Max-Out] - by 16 Volt, Queen of Despair [Lay Back and Rock Mix] - by mnpltr.,Megahurtz [mindFIELD Aurora Mix] - by mindFIELD,Force Quit [Lickthevelvetpouch] - by Ipecac Loop,Scornocopia [London Sin-Phony Orgasmus Mix] - by Dave Suycott,Binary Nation [Demento Mix] - by Kill Memory Crash,White Room [Haloblackattack Remix] - by haloblack,Black Snake [Tenderbender Mix] - by Meat Curtain,The Moon [Suture Remix] - by Deadliner
Najnowsza p³yta Chemlaba to mistrzostwo i drugi oddech dla sceny rocka industrialnego. P³yta ta zawiera remiksy utworów pochodz±cych z wydanej w 2004r. p³yty Oxidizer. Mieszanka nowoczesnych brzmieñ, ciekawie dobranych sampli, interesuj±cych aran¿acji i sam fakt, ¿e s± to nagrania TEGO kultowego Chemlaba, dzia³aj±cego na scenie rockowo industrianej od ponad 17 lat sprawia, ¿e Rockwohre vs. Dancefloor by³a jedn± z bardziej oczekiwanych p³yt tego roku na alternatywnej scenie muzycznej.
Chemlab przyzwyczai³ nas do nieco eksperymentalnej odmiany tego gatunku muzyki, ³±cz±c poetyckie teksty, elektroniczn± muzykê, gitarowe riffy i ekspresyjne partie wokalne. Grupa wykonawców, którzy podjêli siê wykonania remiksów bardzo dobrze zrozumia³a ideê muzyki Chemlaba i ciekawie ujê³a kilka utworów z p³yty Oxidizer: remiksom zosta³y poddane nastêpuj±ce utwory: 'Megahurtz', Scornocopia, Binary Nation, White Room Black Eye, Black Snake Voodoo Hiss oraz w pojedynczych przypadkach Monkey God, The Moon Looked Down (to ostatni utwór z Oxidizer - Suture), Atomic Automatic oraz Queen of Despair.
Na Rockwhore vs. Dancefloor wybija siê przede wszystkim bardzo ciekawy 'The Moon Looked Down' w wykonaniu Deadliner. S³ucham go od przedwczoraj i nie mogê siê oderwaæ. Utwór jest jakby podzielony na kilka 'klimatycznych' czê¶ci i stanowi niezwykle dobrze zakomponowan± ca³o¶æ. To to siê dzieje po drugiej minucie trwania utworu mo¿e uzale¿niæ! Kolejny remiks, na który bardzo czeka³am to Megahurtz w wykonaniu Adama Grossmana, znanego g³ównie z zespo³ów Skrew, Angkor Wat i Ministry. Spodziewa³am siê jakich¶ gitarowych jazd w stylu Skrew, jednak¿e koñcowy remiks jest niesamowicie przyjemny, powiedzia³abym nawet, ¿e ma seksualny wyd¼wiêk. Gitarowe solo w tle i fajne wokale, wszystko w otoczone kusz±cego rytmu beatów. Ciê¿szy, brudny, gitarowy podk³ad ma tak¿e remiks Dave Suycott'a.
Poza tymi dwoma na uwagê zas³uguj± te¿ remiksy power-noisowego projektu Needleeye, industrialnego Terrorfaktu, nieznanego mi wcze¶niej .mnpltr. (manipulator? ;)), a tak¿e robi±cych ostatnio karierê alternatywn± zespo³ów mindFIELD i Kill Memory Crash. Na Rockwhore vs. Dancefloor wystêpuj± tak¿e znani ju¿ na scenie muzyki elektronicznej i industrialno-rockowej: Die Warzau (wywiad), 16volt (wywiad), Cyanotic (wywiad), a tak¿e Haloblack, Christ Analogue i Cubanate, ten ostatni zreszt± wypad³ dosyæ przeciwnie do, przynajmniej moich oczekiwañ. Po takich p³ytach jak Cyberia i Barbarossa my¶la³am, ¿e staæ ich na wiêcej ;) Die Warzau jak zwykle ¶wie¿o, energicznie i ¿ywotnie, du¿o tanecznego bitu i gitarki, a 16volt rozpoznawalny po gitarach i charakterystycznym g³osie Erica Powella. Bardzo dobrze, ¿e s± te¿ takie zespo³y jak Cyanotic, którzy poprzez ¶wietn± autopromocjê i liczne koncerty pobudzaj± scenê do reakcji.
Przez takie remiksowe p³yty widaæ, ¿e scena rockowo industrialna nie umar³a i dziêki ludziom, którzy dobrze czuj± siê w tych klimatach muzycznych i naprawdê potrafi± zinterpretowaæ utwory (w tym wypadku w³a¶nie jednego z pionierów tego gatunku - Chemlaba) jest nadzieja na przetrwanie tej sceny i kolejne kolaboracje. Jest to tak¿e mi³y kontrast do pseudo industrialnej muzyki, która ewidentnie psuje jej wizerunek i jest tworzona chyba g³ównie dla ludzi, którym obojêtne jest czego s³uchaj±, a wa¿niejsze jest dla nich - jak siê do tego tañczy. Do Rockwhore vs. Dancefloor tañczy siê doskonale! ;)
(NINa)
|
2001-2020 © Fabryka - Encyklopedia Rocka i Metalu Industrialnego. Wszelkie prawa zastrze¿one. Nazwa magazynu (³±cznie z 'Magazyn Muzyczny Fabryka', aktywny w latach 2001-2016), pomys³y, wykonanie, opracowanie tre¶ci, ikony albumów p³yt i publikacja zastrze¿one przez © Katarzyna 'Draconina' Górnisiewicz.
1. Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji i wywiadów w celach komercyjnych i/lub promocyjnych np. w sklepach p³ytowych, press kitach, na aukcjach internetowych, blogach, ksi±¿kach itp. Dla mediów i artystów - istnieje mo¿liwo¶æ sprzeda¿y konkretnej recenzji lub wywiadu na cele komercyjne i/lub promocyjne z licencj± niewy³±czn±. Mo¿na te¿ zamówiæ podobn± recenzjê w wersji rozszerzonej ( napisz do nas).
Zabrania siê u¿ywania oryginalnych recenzji p³yt zawartych w magazynie Fabryka dla polecania nielegalnie kopiowanej i rozpowszechnianej muzyki!
2. Pliki graficzne inne ni¿ przedstawione na stronach dot. Ok³adki do CD, Galeria, Sk³ad Fabryki oraz materia³y reklamowe dot. imprez Maszyneria, Malfunction i Suburban Sounds zosta³y do³±czone wy³±cznie w celach edukacyjnych, a wszelkie prawa autorskie nale¿± do ich twórców. |
|
|