Skrew [recenzje]
Dodane przez NINa dnia 23.02.2012 18:20
Submityourmusicsmallbutton
Burning In Water, Drowning In Flame |Metal Blade, 1992|

01. Orifice, 02. Burning In Water, Drowning In Flame, 03. Cold Angel Press, 04. Charlemagne, 05. Gemini, 06. Indestructible, 07. Feast, 08. Once Alive, 09. Sympathy For The Devil, 10. Poisonous, 11. Prey Flesh


Debiutancki album Teksa鎍zyk闚 ze Skrew przynosi s豉wne nazwiska, thrashowe riffy gitar... i nieco po amatorsku brzmi帷y industrial. Te cechy da si jednak 豉two wyt逝maczy. Skrew, jako kolejny projekt gitarzysty i wokalisty Adama Grossmana powsta z popio堯w jego eksperymentalno-thrashowej grupy Angkor Wat. Z tego zespo逝 wywodzi si te paru innych muzyk闚, jak pochodz帷y z tego samego teksa雟kiego miasta Corpus Christi i 闚czesny kolega Adama, gitarzysta Danny Lohner (Nine Inch Nails, Reinholder) oraz Mike Titsworth, kt鏎y przewodzi grupie Pail, a obecnie wsp馧tworzy projekt Dolphin Teeth.

Kiedy w 1990 r. Angor Wat zako鎍zy dzia豉lno嗆, niekt鏎zy z muzyk闚 kontynuowali rozwijanie swoich pasji wraz z nowo powsta豉 grup Skrew. Na potrzeby nagrania pierwszej p造ty, zaproszono do wsp馧pracy kilku znajomych artyst闚, zyskuj帷ych wtedy na popularno軼i wraz z dojrzewaniem sceny metalowo-industrialnej, jak Al’a Jourgensena (Ministry, Buck Satan & The 666 Shooters), Phila Owena (The Skatenigs, Revolting Cocks), Mike’a Scaccia (Ministry, Rigor Mortis) i Jima Marcusa (Die Warzau).
Je郵i chodzi o elektronik, m闚imy o pocz徠ku lat 90-tych, kiedy muzyki nie tworzy這 si i miksowa這 za pomoc komputer闚 w domowych studiach nagraniowych, ale na analogowych syntezatorach, samplerach i konsolach mikserskich o bardzo podstawowych funkcjach. Brzmienie sampli, o kt鏎e wzbogacono t豉 utwor闚 czu wi璚 starzyzn.

Na albumie znajduj si dwie grupy utwor闚. Pierwsz charakteryzuj mroczne i ci篹kie klimaty wkomponowane w takie utwory, jak Orfice, Cold Angel Press i Feast. Druga grupa zawiera wi璚ej dynamiki i agresji, tak wi璚 do niej mo積a zaliczy Gemini (ciekawostka: Adam jest zodiakalnym Bli幡iakiem), Once Alive, Charlemagne z zaakcentowan lini basu, black metalowy Indestructible, tytu這wy Burning In Water, Drowning In Flame oraz trudny do rozpoznania cover utworu The Rolling Stones Sympathy For The Devil.
Poisonous jest tutaj odmie鎍em z powodu DJ-skich scratchy i rapowania, ale na uwag zas逝guje ko鎍z帷y p造t Prey Flesh, w kt鏎ym wokale Jima Marcusa dok豉dnie odzwierciedlaj charakterystyczny g這s Douglasa McCarthy’ego z Nitzer Ebb nawet, je郵i taki zabieg nie by planowany.
Burning In Water, Drowning In Flame to tak瞠 najbardziej ha豉郵iwa p造ta z ca貫j dotychczasowej dyskografii Skrew, gdzie mocnym akcentem s gitary i wokale, ale mastering pozostawia wiele do 篡czenia.

Ta reaktywowana w 2010 r. grupa wydaje si zatacza ko這 wraz z wydaniem najnowszej p造ty pt. Universal Immolation, wracaj帷 do swojego pierwotnego, thrashowo-industrialnego brzmienia. (Aktualizacja 02.01.2012, NINa)

Ocena: 2.5


Dusted |Metal Blade, 1994|

01. In Tongues, 02. Seeded, 03. Picasso Trigger, 04. Albatross, 05. Jesus Skrew Superstar, 06. Skrew Saves, 07. Season for Whither, 08. Sour, 09. Mouthful of Dust, 10. Godsdog


Drugi w dyskografii Skrew album pt. Dusted zawiera ju wzorce prawdziwej muzyki, okre郵onej jako metal industrialny. Rok 1994 obfitowa w jedne z najlepszych wydawnictw p造towych, nie tylko na scenie alternatywnej muzyki gitarowej, st康 te Skrew idealnie wstrzeli si w ten ciekawy okres w ca貫j historii muzyki rockowej.

P造ta zawiera zestaw dziesi璚iu ci篹kich, rytmicznych utwor闚 rozgrzanych do czerwono軼i fuzj metalowych gitar, mocnych beat闚 perkusji i agresywnych wokali.
Po pierwsze, nad produkcj i masteringiem czuwa niezast徙iony Tom Baker (Ministry, Nine Inch Nails, Powerman 5000, Rob Zombie, Danzig , Marilyn Manson, Disturbed), a miksowaniem zaj瘭i si 'Critter' (Die Warzau, 13 Mg., Econoline Crush), Bill Garcelon (Monster Voodoo Machine, Chemlab, Sister Machine Gun, Ministry) i Mike Tholen (Chris Connelly, Armageddon Dildos, Iron Lung Corp), co ju jest sporym osi庵ni璚iem, a jako嗆 dzi瘯i nim, muzyka brzmi profesjonalnie.
Po drugie, odczytanie listy nazwisk muzyk闚 mo瞠 spowodowa chorobliw ekscytacj w鈔鏚 fan闚 gitarowej muzyki industrialnej: Brian Leisgang (programowanie, muzyk Filter, 13 Mg., Nine Inch Nails), Mike Riggs i Clay Campbell (gitary, Mike wsp馧pracowa z Robem Zombie, a z Clayem nagrywali dla Scum of The Earth – p騧niejszej grupy Mike’a). Jest tak瞠 Jim Vollentine (klawisze, Auschwitz 46), Mark Dufour na perkusji, Brandon Workman na basie i oczywi軼ie za這篡ciel grupy - Adam Grossman (gitara i wokale).
Ten album nie m鏬 si nie uda. Pot篹ne brzmienie i obecno嗆 a trzech gitarzyst闚 sta這 si znakiem rozpoznawczym Skrew, ale niekt鏎zy pukali si w czo這 za tak obszerny zestaw muzyk闚.

Na Dusted nie ma s豉bego utworu, a m闚i帷 wprost - zawiera same hity. Jak zwykle u Skrew, album rozpoczyna mroczne intro (In Tongues), po kt鏎ym przechodzimy do zasadniczej tre軼i, charakteryzuj帷ej ca貫 to wydawnictwo. Genialne sol闚ki i bardzo oszcz璠nie zastosowany sampling, tworz dynamiczne, mocne i zwarte brzmienie w utworach Seeded, Albatross, Skrew Saves, Season for Whither, diabolicznym Mouthful of Dust oraz tych najbardziej znanych – Picasso Trigger i Jesus Skrew Superstar.
Na ko鎍u listy utwor闚 jest te kompozycja, kt鏎a odr騜nia si od pozosta造ch (Godsdog) ze wzgl璠u na wi瘯szy udzia samplingu i zapo篡czenia z muzyki trance.

W odr騜nieniu od wsp馧czesnych melodyjek prezentowanych nawet przez zespo造 metalowe, takie w豉郾ie ci篹kie i intensywne brzmienie jest adekwatne do etykietki metal industrialny, wyznaczaj帷 wytyczne dla tego stylu muzycznego. Album polecany fanom Ministry, Testify, N17 i American Head Charge. (Aktualizacja 02.01.2012, NINa)

Ocena: 4


Shadow Of Doubt |Metal Blade, 1996|

01. She Said, 02. Black Eye, 03. Knotted Twigg, 04. Head, 05. Swallow, 06. Sam I Am, 07. Going Down, 08. Generator, 09. Dark Ride, 10. Crawl


Nie od dzi wiadomo, 瞠 dobrze zaprojektowana ok豉dka to po這wa sukcesu albumu lub ksi捫ki. Z這郵iwie u鄉iechni皻a, trupio-czarna posta, dodatkowo pod鈍ietlona ciep造m, 鄴速awym blaskiem niczym halloween’owa dynia spogl康a na nas z Shadow of Doubt. Jej twarz przypomina mask przeciwgazow, a na piersi widnieje 郵ad po krawacie. Dzi瘯i takiej, rzucaj帷ej si w oczy ilustracji, po p造t si璕a si niemal instynktownie i na d逝go pozostaje w pami璚i. Tak瞠, z powodu zawarto軼i muzycznej.

Pot璕a, agresja, ci篹ar, dynamika i dosadno嗆. Te pi耩 rzeczownik闚 w skr鏂ie definiuje brzmienie albumu, a trzeba nadmieni, 瞠 jest to kolejna znacz帷ej pozycja w dyskografii ameryka雟kiego zespo逝 Skrew.
Na wyr騜nienie zas逝guj utwory takie, jak „Dark Ride”, „Sam I Am”, „Black Eye”oraz „Generator”, ale pozosta貫 w niczym im nie ust瘼uj. Mia盥膨ca si豉 gitar, basu oraz beat闚 perkusji wraz z przesterowanymi wokalami Adama Grossmana to mieszanka trudna do podrobienia. Jak zwykle, Skrew wrzuci這 te w zestaw utwor闚 element utrzymany w innym klimacie ni pozosta貫 kompozycje, a mam na my郵i „Crawl”z bluesow ko鎍闚k i deklamowanym tekstem, odtworzonym od ty逝.

Nad produkcj Shadow of Doubt czuwa znakomity Neil Kernon (Nile, Dokken, Nevermore, Nihil, N17, Red Harvest, Deicide), miksami zaj掖 si Bill Metoyer (Slayer, Secred Reich, Corrosion Of Conformity, Deliverance, Six Feet Under), a Jed Simon - gitarzysta Strapping Young Lad, go軼innie zagra w utworze „Knotted Twigg”. Nie ma cienia w徠pliwo軼i, 瞠 z tak obsad (i ok豉dk) album musia zosta dostrze穎ny.
Shadow of Doubt to obowi您kowa pozycja p造towa dla fan闚 metalu industrialnego, kt鏎a pozwala uprzytomni sobie, jak bardzo gatunek muzyczny, podpinany 15 lat p騧niej pod etykietk ‘nowy industrial metal’ zosta sp豉szczony i okrojony w stosunku do orygina逝. (Aktualizacja 06.01.2012, NINa)

Ocena: 4


Angel Seed XXIII |Metal Blade, 1997|

01. Open Up, 02. Sea Man, 03. Seventh Eye, 04. King Of The Hole, 05. Porcelain, 06. Kosmo's Seed, 07. Sputnik,
08. Angel Suck, 09. Horsey (Man), 10. Slip, 11. Helter Skelter


Angel Seed XXIII jest czwart p造t Skrew i jednocze郾ie bardzo sp鎩nym albumem, kt鏎emu niczego nie brakuje w por闚naniu do poprzednik闚. Nie jest prawd, g這szon przez niekt鏎e media w latach 90-tych, 瞠 jest to album s豉by, kt鏎y nie zachwyci odbiorc闚 i tym samym, przyczyni si do zako鎍zenia dzia豉lno軼i zespo逝. Skrew rozwi您ano z zupe軟ie innych powod闚, a album ten powinien zajmowa wysokie miejsce w rankingu p造t industrialno-metalowych.

Podobnie jak na Shadow of Doubt, elektronika zosta豉 zastosowana bardzo oszcz璠nie, w zamian za pot篹ne brzmienie wygenerowane za pomoc kilku gitar. S造cha je w "Kosmo's Seed", "Sputnik" i "Porcelain", a wokale z dodatkowym efektem nadaj ca這軼i dosy industrialnego smaku. W nagraniu niekt鏎ych utwor闚 wykorzystano te takie instrumenty, jak pianino, wiolonczela, a nawet kobza. Oczywi軼ie wszystkie d德i瘯i zosta造 odpowiednio spreparowane i dostosowane do industrialno-metalowych aran瘸cji.

Utwory takie jak "Seventh Eye" i "Open Up" nie doczeka造 si jeszcze oficjalnych wideoklip闚 i wielka to szkoda, bo nios one w sobie kreatywn moc. Natomiast "Helter Skelter" to cover grupy The Beatles. Podczas miksowania utworu, celowo nie usuni皻o z niego pocz徠kowych pomy貫k wokalisty i gitarzysty Adama Grossmana, kt鏎y niezadowolony ze swojej prezentacji, przerywa sesj jeszcze dwukrotnie, co w efekcie brzmi dosy 瘸rtobliwie.

Angel Seed XXIII to album jak najbardziej reprezentacyjny, kt鏎ego Skrew nigdy nie b璠zie musia si wstydzi, zawieraj帷y moc, kt鏎ej brakuje albumom innych grup dzia豉j帷ych aktualnie na scenie muzyki metalowej. (Aktualizacja 23.02.2012, NINa)

Ocena: 4



Strona oficjalna | Last.FM | Myspace | Discogs | Facebook