Remix Wars III | Earache, 1994, ++|
Triad (Pitch Shifter Remix),Diable (Therapy? Remix),N.C.M (Pitch Shifter Remix),Triad (Gunshot Remix),Diable (Pitch Shifter Remix),Triad (Biohazard Remix),To Die Is Gain (Pitch Shifter Remix)
Kolejna ju¿ p³ytka z serii Remix Wars, chocia¿ chyba nie pochodzi dok³adnie z tej znanej serii... Tym razem mamy tu zestaw takich gitarowych grup jak Gunshot, Therapy?, Biohazard i Pitch Shifter. Zespo³y takie nawi±zuj± wspó³pracê najczê¶ciej w trakcie tras koncertowych i festiwali - niejednokrotnie okazuje siê, ¿e support by³ lepszy od gwiazdy danego festiwalu i rodzi siê chêæ nawi±zania wspó³pracy, stworzenia supergrupy (np. Pigface) lub w³a¶nie remiksowania sobie wybranych utworów. Materia³ za który zabra³y siê zespo³y pochodzi z p³yty Desensitized wydanej w 1993r. Za remiksami nie przepadam, wiêc dlatego tylko 2 gwiazdki, a z zestawu wykonawców wybroni³o siê jedynie PS i Therapy?, bo Gunshot i Biohazard paskudnie rapowali, czym dali z³y przyk³ad dla Pitchshiftera - kolejne p³yty PS wyra¼nie zahacza³y o t± stylistykê. (NINa)
Desensitized |Earache, 1993, ++++|
Lesson One,Diable,Ephemerol,Triad,To Die Is Gain,(a higher form of) Killing,Lesson Two,Cathode,N/A,Gatherer.of.data.,N.C.M.,Routine
W dalszym ci±gu ciê¿ko. Kontynuacja klimatów z Submit. Dosadnie i po mêsku. (NINa)
Deviant |MCA Records Inc., 2000, +++|
Condescension,Wafer Thin,Keep It Clean,Forget The Facts,Hidden Agenda,Scene This,Dead Battery,As Seen On TV,Everything's Fucked,Chump Change,Stronger,P.S.I.cological
Trzeba mieæ niezwyk³y brak s³uchu, ¿eby nie móc rozpoznaæ muzyki Pitchshiftera, nawet w otoczce tak innych d¼wiêków, od tych, prezentowanych parê lat temu. Ten sam wokal i sposób konstruowania utworów pozosta³, zmieni³ siê klimat utworów i dosz³y jakie¶ refreniki. Ale bez paniki, to ten sam dobry Pitch Shifter, nie mo¿na powiedzieæ, ¿e ³agodniejszy ale na pewno od¶wie¿ony (patrz: bardzo odjazdowy utwór Dead Battery i Chump Change). Zespó³ zawsze lubi³ eksperymentowaæ i nie ba³ siê wprowadzenia czego¶ ciekawego do swoje muzyki, ale tak¿e nie przeszkadza³a im radykalna zmiana wytwórni p³ytowej. Krok do przodu, ale patrz±c na ca³o¶æ brzmienia tej p³yty - chyba nie milowy i tylko w kierunku zdobycia nowych fanów. (NINa)
Industrial |Deaf/Peaceville, 1991, ++|
Landfill,Brutal Cancroid,Gravid Rage,New Flesh,Catharsis,Skin Grip,Inflammator,Eye
Growling, przestery wokalu, ciê¿kie brzmienie, wolno tocz±cy siê walec, porównywalny do muzyki grup dzia³aj±cych tu¿ obok - Fear Factory i Godflesh. Bardzo obni¿a ci¶nienie. Nie polecam s³uchaæ p³yt Industrial i Deviant pod rz±d; obie s± bardzo radykalne. (NINa).
Infotainment? |Earache, 1996, +++|
Introductory Disclaimer,Underachiever,[We're Behaving Like] Insects,Virus,Product Placement,[Harmless] Interlude,Bloodsweatsaliva,Hangar 84,Whiteout,Phoenixology,Pitch Sampler Vol.1,Pitch Sampler Vol.2
Pitchshifter ma swoich fanów i g³ównie do nich kieruje swoj± muzykê, na ka¿dej p³ycie prawie tak± sam±: gitarowe jazdy z wykorzystaniem samplerów, przy czym oczywi¶cie proporcje miêdzy nimi wahaj± siê w granicach 5:3. My¶lê, ¿e muzykê PS mo¿na poznaæ po charakterystycznej, "mrucz±cej" linii basu, zaserwowanej podobnie jak u zepo³u Gravity Kills. P³yta Infotainment?, pi±ta ju¿ w dyskografii wydaje mi siê s³absza, ale mo¿e jest to tylko kwestia os³uchania siê z muzyk± PS i braku jakichkolwiek odstêpstw od przyjêtego przez zespó³ schematu w tworzeniu utworów? Najbardziej podoba³ mi siê Whiteout za dynamikê i zape³nienie ka¿dej wolnej dziury w strukturze utworu. Do p³yty, ju¿ po raz kolejny do³±czone s± sample z których korzysta³ zespó³ nagrywaj±c poszczególne kompozycje. (NINa)
P.S.I. |Mayan Records, 2002, ++|
Stop Talking (So Loud), Eight Days, My Kind, Misdirection, Down, Shut(us)down, Whatever, Screenshot, We Know, Super-Clean, Agony, Slip, Shen-An-Doah
No i mamy nastêpn± p³ytê PS, tym razem na szczê¶cie w starym stylu, bez rapowania. P³yta ewidentnie stworzono za my¶l± o prezentowaniu jej na koncertach, raczej dla m³odszego s³uchacza. Co to oznacza? Ano, new metal zmieszany z typowym, w¶ciek³ym, pitchshifterowskim graniem. Mnie siê spodoba³o oko³o utworu Misdirection - gitary w ni¿szej tonacji. Whatever zaczyna siê sztormowo, ha³a¶liwie, tak, jak gra³ PS na starszych p³ytach. W starym stylu jest tak¿e We Know i Slip. SuperClean jest nieco eksperymentalny, a jeszcze bardziej Agony. Eight Days - witamy na Dzikim Zachodzie. A Shen-An-Doah - pe³en niespodzianek.... (NINa)
Submit |Earache, 1992, +++|
Gritter,Deconstruction,New Flesh,PSI,Bastardiser,Dry Riser Inlet,Tendrill
Pitchshifter jest zepo³em, który wyprowadzi³ na rynek p³ytowy niesamowite ilo¶ci p³yt - g³ównie kompilacji i singli. P³yty te posz³y przede wszystkim na rynek japoñski i amerykañski. Submit jest mini longplayem. PS prezentuj± tu swoje stare brzmienie, ciê¿kie, gitarowo-samplowe, powa¿ne i wypracowane. Obecnie, po eksperymentach z elektroniczk± zespó³ zacz±³ rapowaæ, dlatego polecam wczesne p³yty PS i, je¿eli komu¶ uda siê dostaæ, tak¿e ten mini. (NINa)
Un-United Kingdom |MCA, 1999, + |
Un-United Kingdom,Everything Sucks (Again),Kerosene,Un-United Kingdom (Fuzz Townshend Mix)
Mini album, 4 utwory, zaczyna siê wrêcz anty-ho³dem dla Wielkiej Brytanii (PS to zespó³ brytyjski) i ca³a nagrana jest w punkowym duchu Sex Pistols. Najlepszy utwór to Karoscene. (NINa)
www.pitchshifter.com |DGC,1998, +|
Microwaved,2nd Hand,Genius,Civilised,Subject To Status,W.Y.S.I.W.Y.G.,Please Sir,Disposable,A Better Lie,Innit,What's In It For Me?,I Don't Like It,ZX81, [free samples]
'Genius', odjechany utwór, po którym w ogóle zainteresowa³am siê Pitch Shifterem. Poza nim I Don't Like It, i w zupe³nie innym stylu ZX81. Swie¿e brzmienia, gitarowe, samplowe, ale ju¿ dla innych fanów ni¿ tych, którzy wyro¶li na albumach Industrial czy Desensitized. (NINa)