Disconnect |Replica, 2007| +++
1. Residual Burnoff,2. The End of Me,3. What You Want,4. Lost,5. Disconnect,6. Away,7. Absolution,8. Collapsing,9. None of it Matters
Replica to relatywnie nowy projekt za³o¿ony w 2006r. przez Chrisa Egerta, który doczeka³ siê pierwszego wydawnictwa i zawiera zbiór utworów zorientowanych na rock industrialny spod znaku Nine Inch Nails, Hate Dept. czy tez KMFDM. Pierwsze p³yty NIN mia³y niew±tpliwy wp³yw na mi³o¶ników rocka industrialnego, zarówno muzyków jak i s³uchaczy. Niektóre próby koñczy³y siê nieudolnie, niektóre sukcesywnie. U Repliki niew±tpliwym atutem jest umiejêtno¶æ aran¿owania utworów, wplatania ciekawych riffów gitarowych (i nie s± to gotowe sample!) i dobre pomys³y na zawarto¶æ utworu, natomiast dopracowania wymagaj± wokale. Chris ma dosyæ wysoki g³os, jeszcze nie wyæwiczony, ale jest on tak¿e bardzo m³odym, 23 - letnim mê¿czyzna, tak wiêc sadzê, ¿e akurat jest to u niego kwestia praktyki. Taka praktykê zdobywa aktualnie w Nowym Yorku, gdzie po przeprowadzce z rodzinnego Massillion w stanie Ohio, USA pracuje przy produkcji materia³ów d¼wiêkowych na potrzeby filmów, gier komputerowych itp, projektów multimedialnych. Replica na scenie to ju¿ oprócz Chrisa, tak¿e Scott Paris (gitara), Nick Molen (gitara), Josh Harris (synthezatory, sampling, i inne elementy opracy scenicznej), oraz Joe Middleton (perkusja).
Z dziewiêciu utworów, najlepiej jak dla mnie prezentuje siê Collapsing, z ciekawymi gitarami i ch³odnym t³em utworu. Podobnie None of Matters to g³ównie drapie¿ny przewodni riff gitarowy z³amany zimnymi samplami, podobnymi w konstrukcji do tych, które mo¿na odnale¼æ w³a¶nie na CD Pretty Hate Machine wy¿ej wspomnianyego NIN. None of Matters ma bardzo ciekaw± budowê, z momentem wyciszenia i natê¿enia wszystkich poprzednio zastosowanych elementów w koñcówce utworu. Warto pos³uchaæ tak¿e Residual Burnoff, dosyæ agresywnego i zwartego utworu, i mojego ulubionego The End of Me, z bardzo dobrymi samplami, i dobrze zbudowanym szkieletem utworu.
Replica ma dobre widoki na przysz³o¶æ bior±c pod uwagê kierunek pracy Chrisa Egerta, jego os³uchanie i dobre pomys³y. Przy dopracowaniu wokali, tudzie¿ poszukaniu dodatkowego wokalisty z intensywniejsz± barwa g³osu, kolejna p³yta Repliki mo¿e zabrzmieæ jeszcze ciekawiej. (NINa)
http://www.myspace.com/replicanoise