Agressiva 69 [recenzje]
Dodane przez NINa dnia 29.09.2007 22:36
Deus Ex Machina |SPV, 1992, +++|Misery, Agressiva 2069, Zawieszeni w Pró¿ni, Stary Bóg, Ted Suicide
Zamaskowany, Fast Food, Fire and Water, Deus Ex Machina, Koniec Dnia


Agressiva 69, to jedna z nielicznych polskich kapel, która odwa¿nie skorzysta³a z samplerów. By³ to nie lada wyczyn - zarówno ze strony zespo³u (nowa kapela i debiutancka p³yta - taka muzyka mog³a siê nie spodobaæ w tym zacofanym kraju) jak i wytwórni (materia³ wybitnie niekomercyjny, na którym nie zbije siê kasy). Agressiva pokaza³a, ¿e staæ ich na wyra¿enie fascynacji zespo³ami Einsturzende Neubauten, Frontline Assembly, Ministry czy Test Departament. Muzyka na Deus Ex Machina jest eksperymentalna, industrialna, zimna i pasuje do nazwy zespo³u (czego nie mo¿na ju¿ powiedzieæ o tera¼niejszych wycieczkach Agressivy w stronê popu z refrenami). Na pewno w Polsce jest wiele kapel, które gdzie¶ tam sobie graj± tak± muzykê, ale pozostaje to zarejestrowane tylko na paru CD dla znajomych i potomno¶ci. Te zespo³y nie przebij± siê u nas, w momencie kiedy rynek muzyczny lansuje zespo³y wtórne i prostackie. Agressivie uda³o siê przebiæ i za to brawa. Dobrze, ¿e Deus Ex Machina siê w ogóle ukaza³a, bo mo¿emy teraz powiedzieæ, ¿e u nas te¿ pojawiaj± siê industrialne kapele. Bardzo mi siê podoba Fast Food i Koniec Dnia. (N)

Hammered by the Gods |SPV, 1994, +++|Fear (Patrick Ashley Is Really Dead), Apology, Justice, This Is My World, Welcome to Poland Asshole, She Was Souless, House of VooDoo, Money Is Sin, Little Criminal, Upside Down, Devotion (desert), Out of the Breath, Sucker,
Prayer in the Evening


Kontynuacja klimatów z Deus Ex Machine, ale bogatsza brzmieniowo. Bardzo dobre kompozycje: Money Is Sin, Fear, She was Soulless, Little Criminal. Gdyby Agressivê nominowaæ do MTV Music Awards A.D 1994 w katergorii electro/industrial (takiej kategorii nie ma, ale wszystko jeszcze przed MTV), to my¶lê, ¿e muzyka zawarta na HBTG jest na tyle dojrza³a by ¶mia³o mog³a reprezentowaæ Polskê. (N)

2-47 |2-47, 1997, +++|Point Of View, Pure, Mrówki Atakuj± Las, Geny Milczenia, Lokator, Seed
Dial-In, Clinical, Dark Disco, Trance 12


2-47 to najciekawsza p³yta nagrana przez Agressive69, bo nareszcie pojawi³y siê ostrzejsze gitary i mocny beat, w dodatku s³ychaæ nawi±zania do modnego wtedy Underworld. Osobi¶cie dra¿ni± mnie polskie teksty w towarzystwie dynamicznej muzyki, jednak w przypadku Mrówki Atakuj± Las i Geny Milczenia sprawa wygl±da dobrze. Bardzo ³adne powi±zanie obu utworów i w¶ciek³a, nabieraj±ca rozmachu dynamika Genów Milczenia jeszcze bardziej wp³ywa na wysok± ocenê tej p³yty. Dial-In to taki dosyæ eksperymentalny utwór, ale ma swój urok. P³ytê koñczy transowy i mroczny utwór Trance 12. Dodam, ¿e istnieje te¿ duga wersja p³yty 2-47 pod nazw± Limited Edition, która zawiera lekko zremiksowane utwory z orygina³u, a poza tym teksty i tytu³y s± w wersji angielskiej (np. Anthill zamiast Mrówki Atakuj± Las czy Demagnetization zamiast Trance 12). (NINa)