[
NINa, wywiad e-mail, 22-11-2005]
NINa: Chyba najbardziej interesuj±c± informacj±, jest to, ¿e Hate Dept. ma zamiar wydaæ w 2006r. nowa p³ytê zatytu³owan± 'The New Ghost'. Czy jest jaka¶ szansa, ¿e znajd± siê na niej ponownie pe³ne nienawi¶ci, industrialno - punkowo - rockowe utwory?
Seibold: Jasne, a przynajmniej ja w to wierzê. Oczywi¶cie patrz±æ pod k±tem tych rockowo-punkowych utworów. Nie jestem pewien czy dobrze jest w dalszym ci±gu okre¶laæ nasz± obecn± muzykê mianem industrialu. Nowa p³yta w zasadzie napisa³a sie sama. Mieszkam z dwoma innymi muzykami, którzy tworza non stop. Dlatego ci±gle mnie to utrzymuje w twórczym nastroju.
Kto teraz gra z tob± w Hate Dept.?
Jest jeszcze zbyt wcze¶nie, ¿eby o tym mówiæ. Gram z wieloma lud¼mi. Niektórzy z nich s± wspania³ymi muzykami lub wokalistami ale s± te¿ moimi przyjació³mi i ogólnie szanowanymi wykonawcami. Jak dot±d cennym nabytkiem jest William Miller, który nawet ¶piewa³ ze mn± w utworze 'Better Days'. Tak¿e Michelle ma zawsze du¿o ciekawych pomys³ów, a do tego jest ¶wietn± wokalistk± i muzykiem. Ostatnio zaprzyja¼ni³em siê z The Virus Twiins, którzy faktycznie s± bli¼niakami [ang. 'twin' = bli¼niak, przyp. NINa], artystami, gitarzystami i programistami posiadaj±cymi osobowo¶ci pasuj±ce do charakteru Hate Dept.
Porozmawiajmy o Pigface. W ten projekt zaanga¿owanych by³o bardzo wielu muzyków, wiêc jak wam siê razem pracowa³o? Jak wygl±da³ proces tworzenia utworów?
Mój wk³ad w Pigface polega³ na pisaniu utworów i ich wykonywaniu. Wys³a³em swój utwór 'Insects'do Martina, który potem go wyprodukowa³ i doprawi³ wed³ug swojego przepisu. Pó¼niej ten utwór ju¿ pod tytu³em 'Insect/Suspect'sta³ siê utworem sygnowanym przez Pigface. Poza tworzeniem utworów i nagraniem jednej ¶cie¿ki na potrzeby p³yty 'Easy Listening' nie by³em za bardzo zaanga¿owany w tworzenie tej p³yty. Najwiêcej czasu spêdza³em z Pigface jako muzyk koncertowy.
Jaka idea zwi±zana jest z tworzeniem takich 'super-grup' i mam tu na my¶li w³a¶nie zespo³y pokroju miêdzy innymi Pigace, Revolting Cocks, albo z innej beczki - Asia?
Wydaje siê, ¿e takie 'super-grupy' s± tworzone po to, ¿eby przyci±gn±c wiêcej s³uchaczy, s³uchaj±cych ró¿nych gatunków muzycznych. Ma to sens, je¿eli taki kolektyw ma odnie¶æ sukces przez wspóln± pracê i wprowadzenie czego¶ swojsko brzmi±cego i ¶wie¿ego do produkowanej wspólnie muzyki. Nie jestem pewien czy ta teoria siê sprawdza. Nie uwa¿am, ¿eby zespó³, który sk³ada siê wy³±cznie z efektownych, skoncentrowanych na sobie, czu³ych na punkcie w³asnego ego i do tego aroganckich 'pseudo-gwiazdek' by³ jaki¶ wyj±tkowo wybitny.
Jeste¶ znany ze swoich remiksów. Czyje utwory czekaj± w kolejce obróbce w niedalekiej przysz³o¶ci?
Wydaje mi siê, ¿e mój wk³ad we wspó³pracê z artystami lat 80-tych zaprocentuje we wspó³pracy z muzykami zwi±zanymi z now± fal± muzki elektronicznej. Wiêkszo¶æ utworów, które mam zamiar zremiksowaæ nale¿± do ca³kiem nowych zespo³ów, poczynaj±c od The Killers. Naj¶mieszniejsze jest to, ¿e kiedy wspó³pracowa³em z Berlin i Information Society, bardzo starali¶my siê nie nagrywaæ muzyki, która brzmia³aby jak ta z lat 80-tych.
Szczerze mówi±c w Polsce ³atwiej jest natkn±æ siê na kompakty a nawet kasety z muzyk± Damage Manual ni¿ Hate Dept. :D W jaki sposób do³±czy³e¶ do Damage Manual?
Nie ma w tym nic zaskakuj±cego. Hate Dept. chyba nigdy nie podoba³ siê a¿ tak, ¿eby zagwarantowaæ tak rozleg³± dystrybucjê p³yt. Mo¿liwe, ¿e nigdy nie dbali¶my o to, ¿eby siê promowaæ za granic± i czerpaæ zyski z takich kampanii reklamowych. Je¶li chodzi o Damage Manual to ca³y oryginalny sk³ad zespo³u jest europejski, tak wiêc nie by³o problemu z odbiorcami. Wszyscy którzy tworzyli Damage Manual s± muzykami o miêdzynarodowym statusie, sukcesach, wiarygodno¶ci i do tego bardzo utalentowanymi.
Z nowym sk³adem Damage Manual wyda³e¶ p³ytê 'Limited Edition'. Czy w nowym roku dostaniemy od was co¶ nowego?
Mo¿liwe, ale nie bêdê w to zaanga¿owany.
Utwór 'Hit Back' znalaz³ siê w ¶cie¿ce d¼wiêkowej do animowanego filmu 'Heavy Metal 2000', a pewne utwory wzbogaci³y film Star Trek - Nastêpne Pokolenie. Czy masz zamiar nagraæ jak±¶ muzykê lub u¿yczyæ swoich utworów do innych filmów?
Wspaniele jest wspó³tworzyæ produkcje telewizyjne lub kinowe. Jestem pewien, ze zrobiê wiêcej w tym kierunku, tak jak zawsze oferujê swoj± muzykê na potrzeby mediów. Najlepszym aspektem udzia³u w 'Heavy Metal 2000' byla wspó³praca z legendarnym producentem Bobem Ezrinem i moim znajomym Billem Kennedym. Obaj s± doskona³ymi profesjonalistami, którzy maj± szczere intencje i niesamowity talent.
W rezultatcie mojego ¶ledztwa przeprowadzanego w necie wynika, ¿e: Seibold nagra³ muzykê do transmisji z rozgrywek NHL, reklam telewizyjnych i, co wiêcej do autorskich programów treningowych ArnoldaSchwarzeneggera. Czy to prawda?
Tak to prawda. P³yta 'Technical Difficulties' zosta³a nagrana we w³a¶ciwym czasie i wydawa³o siê, ¿e by³a mniej kosztowna w kwestii licencjonowania od p³yt zespo³ów Prodigy lub Crystal Method. Pomimo, ¿e widzia³em te reklamy i nawet spróbowa³em graæ w hokeja w momencie, kiedy po zakoñczej rozgrywce na lodowisku puszczono utwór 'Hit Back', to nie bardzo pamiêtam jak wygl±da³y. Utwór 'Anger Impulse' zosta³ u¿yty na potrzeby reklamy podpasek, a 'Release It' znalaz³ siê w 'Star Trek - Nastêpne Pokolenie'. By³em z tego zarówno dumny jak i zaskoczony.
Która z tras koncertowych zrobi³a na tobie najwiêksze wra¿enie? Mo¿esz sobie przypomnieæ jakie¶ dziwne wydarzenia podczas takich tras?
Tak. Podczas jednej z tras pozna³em moj± ¿onê. ¦piewa³a w Pigface i mo¿na powiedzieæ, ¿e siê zaprzyja¼nili¶my. To prawdopodobnie najbardziej mnie urzek³o. Trasa koncertowa to fantastyczna okazja na do¶wiadczenie przedziwnych i silnie odzia³ywuj±cych wydarzeñ. Wystêpowa³em przed t³umem ludzi zachowuj±cym siê tak, jak podczas zamieszek, gra³em w pustych pokojach, a tak¿e przed morzem ludzi, którzy w ogóle nie wiedzieli o co chodzi. Hate Dept. mia³o krótk± przygodê zwi±zan± z komercyjnym radiem w Ameryce. Zagrali¶my koncert na festiwalu razem z artystami z pierwszej dziesi±tki list przebojów takimi jak Blink-182, Smashmouth, Moby, Lit i No Doubt. Elektryzuj±ce wydarzenie, w które ciê¿ko uwierzyæ. Strasznie ekscytuj±cy jest moment, kiedy t³um czterech tysiêcy ludzi ¶piewa razem z tob± utwory, które napisa³e¶ i nagra³e¶ w swojej piwnicy.
Czy nadal wspó³pracujesz z Martinem Atkinsem?
Nie nie, ju¿ nie. Rozwijanie tego tematu nie by³oby taktowne z mojej strony. Martin byæ mo¿e jest najlepszym i najbardziej unikatowym perkusist±, z którym mia³em przyjemno¶æ wspó³pracowaæ. Jego rodzina, przyjaciele, wspó³pracownicy i fani s± wspania³ymi lud¼mi. Pomimo niew³a¶ciwego traktowania, w jakim brali¶my udzia³, ¿yczê im du¿o sukcesów i ¿ycia na stopie pokojowej.
Ile wytwórni p³ytowych powo³a³e¶ do ¿ycia jak do tej pory? Ostatnio widzia³am stronê Uniform Media. Prowadzisz ten label ze swoj± ¿on±, prawda?
Tradycyjne pojêcie 'wytwórni p³ytowej' odnosi siê do z³o¿onego biznesu z szybko zmieniaj±cymi siê czynnikami. Ile? Podejrzewam, ¿e kilka. Uniform Media jest bardziej markowym labelem ni¿ wytwórni± p³ytow±. Tak, moja ¿ona Michelle w po³owie zarz±dza t± firm±. Je¿eli t³oczenie p³yt i dystrybuowanie ich mia³oby sens to te¿ zajêliby¶my siê tym. Jeste¶my nadzwyczajnie zajêci wiêc nie spieszymy siê, ¿eby szukaæ sobie dodatkowych interesów.
Wygl±da na to, ¿e na jaki¶ czas skoncentrowa³e¶ siê na zespole Super Sport. Jak dosz³o do tego, ¿e razem z Michelle jeste¶cie w tym projekcie?
Zawsze rozmawiali¶my o muzyce, w której sie zakochali¶my i, która spowodowa³a, ¿e zostali¶my muzykami. O zespo³ach takich jak The Ramones, Sex Pistols, Generation X, Janes Addiction, The Misfits, George'u Michael'u i The Cult. Zanim opu¶ci³em Los Angeles zacz±³em s³uchaæ muzyki country i obydwoje stali¶my sie fanami odmiany bluegrass. Nawet umówili¶my siê na randkê, aby ogl±dn±æ na ¿ywo 'backwoods hillbilly porch stomp'. Nauczyli¶my siê klasycznej piosenki pracowników kolejowych zatytu³owanej 'Meet Me by the Moonlight', zagralismy j± szybko, g³o¶no i pomy¶leli¶my: 'Brzmi jak rock'n'roll'. Zakoñczyli¶my prace nad nasz± pierwsz± p³yt± 'Whoopass!' i wydali¶my j± w³asnym kosztem.
Super Sport jest teraz centralnym punktem naszej egzystencji.
Czy mo¿esz mi poleciæ jakie¶ nowe zespo³y rockowo industrialne?
Nowe? Nie. S³ucham Howarda Jonesa, Yazz i starego Depeche Mode z racji swojej fixacji na punkcie dla syntezatorów. Jestem fanem piosenek, wiêc s³ucham twórców piosenek. Moimi ulubionymi s± Kraftwerk, PIL i 16 Horsepower. Uwielbiam The Darkness i oni s± dosyæ nowi. The Drive by Tuckers s± fajn± kapel± z gatunku alternatywne country. Killing Joke ci±gle mniê krêci, a muzyka Mississippi John Hurt sprawia mi wielk± przyjemno¶æ. Queen mnie inspiruje, a uwodz±cy g³os Patsy Cline sprawia, ¿e czujê siê jakbym ¶ni³. Z pozycji, które zwróci³y moj± uwagê mogê wymieniæ jeszcze brzmienie Sex Pistols wyra¿aj±ce ogólny bunt spo³eczeñstwa oraz blask elektronicznych produkcji zespo³u ABC...
Dziêki wielkie NINa za mo¿liwo¶æ do udzielenia ci wywiadu i za cierpliwo¶æ. Bardzo chcia³bym wyst±piæ z Hate Dept. w Polsce.
Trzymaj siê, bêdziemy w kontakcie.
HATEDEPT official |
HATEDEPT na Myspace |
Supersport
Zdjêcia z Internetu, wszelkie prawa nale¿± do ich autorów.