Collide |Atlantic, 1998|
01. People Mover, 02. I Hardly Know Myself, 03. Rainbow, 04. The Hairdresser, 05. My Infection, 06. Another, 07. Waiting, 08. Mass Transit, 09. Future 1970, 10. Uncle Dick, 11. Habitual, 12. People Mover (Omar Santana Remix)
Ma³o znana, amerykañska formacja Full on the Mouth wyda³a w latach 90-tych ciekawy album, który zawiera³ nawet kilka hitów. W chmurze grungowych i alternatywnych brzmieñ kojarzonych z Nirvan±, Stone Temple Pilots czy nawet Spin Doctors mo¿na te¿ dos³yszeæ rozwi±zania typowe dla rocka industrialnego i stylistycznie podobnych grup, takich jak Sister Machine Gun czy Filter. Album ten nie jest reprezentacyjny dla tego gatunku.
Wiêkszo¶æ utworów charakteryzuje energetyzuj±ca dynamika wynikaj±ca z kolaboracji basu z perkusj±, brudnego brzmienia gitar i rockowych wokali, czasem dosyæ mocno kontrastuj±cych w zestawieniu z instrumentami ("Future 1970", "Mass Transit"). Warto jednak od razu zwróciæ uwagê na utwory "Rainbow" i "Another", prawdopodobnie najlepsze na tym albumie.
Na
Collide nie brakuje melodii, jednak grupa trzyma³a siê z daleka od elektroniki, przemycaj±c jedynie kilka sampli ("People Mover", "I Hardly Know Myself", "Another"). Obok rytmicznych utworów znajduj± siê te¿ te spokojniejsze, chocia¿ ci±gle odbiegaj±ce od ballad ("Waiting", "Uncle Dick", "Habitual"), i które z powodzeniem mog³yby zilustrowaæ niejeden film pe³nometra¿owy.
Warto wspomnieæ, ¿e gitarzysta Grant Mohrman pojawi³ siê w utworze "Unlikely (Stay With Me)"
Celldweller'a, a tak¿e w "Hey Man Nice Shot (Big Mac)" grupy
Filter (pod nazwiskiem Brant Mohrman).
P³yta polecana g³ównie po to, aby przypomnieæ sobie (albo poznaæ), jaka w³a¶ciwie muzyka charakteryzowa³a alternatywne lata 90-te.
(Katarzyna 'NINa' Górnisiewicz, 18/07/2012. Krótka, darmowa recenzja. Zobacz notê o prawach autorskich.)
Discogs |
Last.FM |
Facebook