Kaos Krew [recenzje]
Dodane przez NINa dnia 03.01.2010 18:32
Global Fobia (promo) |Kaos Krew, 2010, ++|

Tinnitus, Shine, Arabian Shake, The Loop, DisOrder


Global Fobia to trzecie wydawnictwo tej industrialno-metalowej grupy z Finlandii, któr± tworz±: Uffe (gitary, klawisze and programowanie), Göran (gitara prowadz±ca, ¶piew) i
Tomas (gitara basowa, wokale drugoplanowe).

Po kilkukrotnym przes³uchaniu jest dla mnie jasne, ¿e Global Fobia przynosi dosyæ proste utwory, bazuj±ce na powtarzaj±cych siê riffach gitar, solówek i klawiszowych podk³adów. S± tam tak¿e nienachalne beaty perkusji i ciekawe aran¿acje np. w "The Loop" z akcentami jak gdyby zaczerpniêtymi z muzyki rockowej po³udnia USA (np. w stylu ZZ Top).

Ciekawie brzmi te¿ "Shine", chocia¿ i jemu brakuje bardziej rozbudowanej struktury, a sugerujê bardziej skomplikowane aran¿acje, bo widzê, ¿e panowie bardzo dobrze radz± sobie z gitarami. Ponad to za ma³o jest w tym utworze wokali, i o ile Göran potrafi dobrze graæ na gitarze, o tyle uwa¿am, ¿e nie powinien ¶piewaæ, bo wyra¼nie nie ci±gnie go do zabawy z w³asnym g³osem. Natomiast "Arabian Shake" ma ciekawie wplecione riffy gitar, faktycznie przypominaj±ce dalekowschodnie inspiracje, ale znów brakuje wokali i przyda³yby siê bardziej dynamiczne bêbny.

Ostatni utwór "Disorder" podkre¶la fajne brzmienie gitar, ale tu¿ obok pojawiaj± siê zbyt puste bêbny i, jak na mój gust za du¿o klawiszy. Taka mieszanka kojarzy mi siê od razu z typowo europejsk± form± metalu industrialnego, charakteryzuj±c± siê tym, ¿e zespo³y stricte trashowe czy blackowe dodaj± do gitarowej jatki ogólnodostêpne lub bardzo ubogie sample. W efekcie rezultat koñcowy wypada nieciekawie.

Bardzo podoba³a mi siê za to ok³adka p³yty, na której ponad rozleg³ym, spêkanym gruntem siedzi na hu¶tawce, ty³em do patrz±cego, oko³o 4-5 letnia dziewczynka w kwiecistej sukience. Jest to idealny przyk³ad na pokazanie pozbawionego bod¼ców i atrakcji dzieciñstwa, w którym jedyn± rozrywk± jest prosta, drewniana hu¶tawka i w³asne my¶li.

Kaos Krew ma potencja³, ale powinien przed wydaniem kolejnej p³yty popracowaæ nad bardziej rozbudowanymi aran¿acjami, wzmocniæ brzmienie perkusji i basu oraz poszukaæ wokalisty z charakterystycznym, rockowym i nieco chropowatym g³osem, a efekty powinny byæ od razu s³yszalne. (NINa)


http://www.myspace.com/kaoskrewmusic