Autraumaton |2009, Synthetic Entertainment, +++|
1. All the Same, 2. Harder to be True, 3. Selfish Nature, 4. The Strings Inside, 5. Faith in Yesterday, 6. Collapse, 7. Distant Blue Skies, 8. My Love, My Blood, 9. Tell Me Lies, 10. Evidence of the Fall
The Rabid Whole to obecnie oczko w g³owie Denyssa McKnighta i Mark Sommera, którzy poza dzia³alno¶ci± w kanadyjskim
Left Spine Down, wy³apuj± pere³ki dla swojego labela
Synthetic Entertainment .
Zespó³ pochodzi z Kanady i liczy czworo m³odych muzyków: Andreas Weiss (wokal/gitara), Sheenah Ko (klawisze), George Radutu (gitara) i Alex Ready (perkusja).
Zespó³ dzia³a na muzycznej scenie od 2007 r., kiedy to spotkali siê po raz pierwszy w kanadyjskim Saskatchewan jako ca³kiem obcy sobie ludzie.
Muzyka The Rabid Whole ma jak dla mnie dwa oblicza. Jedno to nieco popowe piosenki oparte na eletroniczno-rockowych motywach, drugie to muzyka o bardzo wysokiej jako¶ci produkcji, w której s³ychaæ tak¿e rockowego ducha. Nie mogê siê jednak oprzeæ wra¿eniu, ¿e wyd¼wiêk poszczególnych utworów jest wzorowany na co bardziej popularnych utworach NIN, zw³aszcza pochodz±cych z ich niedawnej twórczo¶ci, co najbardziej uwydatnia siê w tych samych momentach zej¶cia siê gitar i wokali, z tym samym napiêciem emocjonalnym. Co do 's³odko¶ci' utworów; tu wyra¼nie pojawiaj± siê fascynacje muzyk± Collide ('The Strings Inside', 'Evidence of the Fall'), a podobn± drapie¿no¶æ pochodz±c± z zastosowania gitar s³yszeli¶my np. w utworach Stabbing Westward ('Tell Me Lies').
Powy¿sze inspiracje oczywi¶cie s± jak najbardziej na miejscu i poza wp³ywami pozostaje ju¿ tylko du¿o pracy samych muzyków, a tak¿e in¿ynierów d¼wiêku, bo jak ju¿ wspomnia³am, jako¶æ nagrañ i mastering jest utrzymany na bardzo wysokim poziomie. Produkcj± p³yty zajêli siê Karl Schubach & Andreas Weiss, a masteringiem Shaun Thingvold.
Co do konkretnych utworów, moj± uwagê zwróci³ utwór 'Selfish Nature', który zazwyczaj okre¶la siê jako 'killer' ;) Rozwibrowany, doskona³y do tañca, a jednak z gitarami i ³atwym do zapamiêtania refrenem, prostym rytmem i niesamowit± dynamik± – po prostu electro-rockowy nastêpca najbardziej roztañczonych piosenek Miami Sound Machine! Koñcowy akord jednak¿e brzmi, jak gdyby zespó³ nie bardzo wiedzia³ co wstawiæ w to miejsce. Podobno wstêp i zakoñczenie dla utworu to najgorsza czê¶æ pracy.
Hitem tej p³yty jest tak¿e utwór 'Collapse' z prostym, lecz chwytliwym refrenem, i co tu du¿o ukrywaæ, tanecznym rytmem. Smaczku dodaje tonacja g³osu wokalisty, który potrafi brzmieæ i kusz±co i drapie¿nie.
Pomoc Synthetic Entertainment jest niew±tpliwym atutem przetargowym w czasach, gdzie raczej na labele liczyæ nie mo¿na, a zespo³y produkuj± muzykê na bazie zapasów z domowego bud¿etu. Projekt ten otrzymuje bardzo dobr± promocjê, a po wydaniu tego nowiutkiego albumu rysuje siê dla nich piêkna, a ju¿ na pewno bardzo koncertowa przysz³o¶æ.
P³yty Autraumaton s³ucha siê przyjemnie, chocia¿ ma swoje momenty agresji. Muzyka jest bardzo zró¿nicowana, dobrze wywa¿ona klimatycznie, przemy¶lana i zrealizowana. W zasadzie 80% tych utworów mog³aby byæ hitami, które w latach 80-tych promowano by na MTV, w latach 90-tych wydawano by na singlach w wersjach amerykañsko-europejsko-japoñskich, a obecnie pod±¿aj±c za rozwojem technologii i wiêksz± swobod± muzyków i labeli w zarz±dzaniu swoj± w³asno¶ci± – mog± przyj±æ jak±kolwiek formê promocji w walce o nowych fanów.
The Rabid Whole nie jest jednak¿e a¿ tak osamotniony na scenie, bo jednym z nowych zespo³ów nagrywaj±cych podobn± muzykê na równie profesjonalnym poziomie jest np. szwajcarski Mephistosystem. Trzy gwiazdki za przebojowo¶æ, spójno¶æ pomys³u i wysokiej jako¶ci wykonanie. (NINa)
http://www.therabidwhole.com |
http://www.myspace.com/therabidwhole