[
NINa i
Brian Backlash, wywiad e-mail 2006-04-09]
NINa: Napisali¶cie o sobie tak: "Prawdopodobnie nigdy nie znajdziemy siê na sk³adaku wydawanym przez Myspace."? Dlaczego tak uwa¿acie? Czy dlatego, ¿e nie popieraj± otwarcie muzyki industrialnej?
Shane: Hmm... Tworzenie w podziemu tworzy du¿y kontrast dla Myspace, którego w³a¶cicielem jest du¿a korporacja. To by³by cud, gdyby nas zamie¶cili na swoich p³ytach.
Chad: To nie ma nic wspólnego z muzyk± industrialn±, raczej z niepopularn±. STG mia³o prawie 600 myspace'owych przyjació³, w momencie kiedy Myspace og³osi³o, ¿e wydaj± p³ytê zawieraj±c± muzykê ró¿nych nowych wykonawców, wiêc czemu mieliby zawracaæ sobie nami g³owê? Call Florence Pow mogliby byæ kolejnym dobrym na to przyk³adem. Nie graj± industrialu, ale graj± ¶wietn± muzykê alternatywn± i eksperymentaln±. Ale nie maj± wielu przyjació³, wiêc na jakiej podstawie kto¶ mia³by braæ ich pod uwagê przy relizacji tak komercyjnego wydawnictwa, jakim jest p³ytka Myspace Records?
Brian Backlash: Czy industrialno-gotycka scena muzyczna w Los Angeles mia³a wp³yw na ponowne odrodzenie siê zespo³u?
Chad: Nasze ponowne zej¶cie siê wynika tylko z faktu, ¿e lokalna scena chcia³a nas s³uchaæ i ogladaæ. To by³o bardzo w stylu L.A. "Chcemy mieæ tylko taki zespó³, którego nie mo¿emy mieæ". Na szczê¶cie nie musimy na tym zarabiaæ, poniewa¿ sfera marketingu odnios³a s³abe rezultaty. My¶lê, ¿e ludzie chc± tylko ogl±daæ nas na ¿ywo. Nikt nie chce podkoszulka.
Shane: Hmmm... To mia³o zwi±zek z naszymi w³asnymi intencjami, wspieranymi przez fanów z naszego miasta... Uwa¿am, ¿e na nasze ponowne zej¶cie siê mia³o tak¿e wp³yw to, co obecnie dzieje siê w Ameryce i aktualna prezydentura.
Lars: Prawie za ka¿dym razem, kiedy wychodzê do klubu (np. do das Bunker, Release the Bats, itp.) kto¶ mnie zaczepia i pyta, kiedy znowu zagramy... To mnie podbudowuje.
NINa: Jaki rodzaj wsparcia otrzymuje obecnie scena industrialna? Czy w ogóle wierzycie, ¿e takie wsparcie istnieje?
Chad: Pewnego dnia do mojego miejsca pracy przyszed³ Paul Barker w poszukiwaniu poparcia dla swojego nowego projektu. Aktualnie zajmuje siê produkcj± muzyki zespo³ów graj±cych emo i muzyki filmowej. Co ci to mówi na temat Bytu Muzyki Industrialnej?
Brian: Wasz ostatni utwór "Nursing the Dead" ma dosyæ du¿o przes³uchañ na Myspace, a poza tym jest waszym najlepszym utworem, jakiego uda³o mi siê pos³uchaæ. Czy ten utwór znajdzie siê na waszej nastêpnej p³ycie, czy to jest mo¿e utwór, który pokazuje tendecje, w kierunku których bêdzie zmierza³o STG w XXI wieku?
Chad: Znajdzie siê na najnowszej p³ycie, ale raczej w innej wersji. Nie s±dzê, ¿eby pokazywa³o jaki¶ nowy kierunek w muzyce STG.
Shane: Postêp.
NINa: Jeff Smith (koncertowy muzyk Hate Dept. tour) zosta³ wspomniany w li¶cie muzyków wspó³pracuj±cych z wami. W jaki sposób go z³apali¶cie?
Shane: Na du¿y plaster sera i pu³apkê na szczury ;) Nie no tak na prawdê, jest dobry zarówno w graniu na koncertach jak i przy wspó³pracy w studiu nagraniowym. On te¿ mo¿e rozpowszechniaæ wiadomo¶ci o tej wspó³pracy i traktowaæ je jako kolejne zwyciêstwo... Uwielbiam go.
NINa: Wygl±d na to, ¿e przez STG przewinê³o siê sporo muzyków, bior±c pod uwagê fakt, ¿e STG istnieje od 1989r. Czy jeste¶cie zespo³em, który nie zamyka siê na sta³y sk³ad, czy te¿ szukacie ci±gle najlepszych muzyków?
Chad: Najlepszy sk³ad by³ w czasach, kiedy mieli¶my po 20 lat. Powinni¶my byæ jak Menudo.
Shane: My¶lê, ¿e to co mamy to dobrze uprawiany ogródek, który przy po¶wiêceniu mu du¿o mi³o¶ci i uwagi mo¿e wydaæ smaczne owoce.
Brian: Kto gra w waszym obecnym sk³adzie i w jaki sposób zaanga¿owali¶cie ich do zespo³u?
Shane: O czym znowu mówimy? Ach tak... Chad, Bruce, Jeff, Lars, James, czasami Dave, i ja... Hmm... Kiedy trucizna zostanie zmieszana, odpowiednio przygotowana i zaaplikowana, wtedy zaczyna dzia³aæ... Wszystko zale¿y zawsze od u¿ytych sk³adników...
Lars: Porwali mnie z sierociñca jako ma³ego ch³opaka i wychowali, trzymaj±c w klatce w piwnicy.
NINa: Co zapamiêtali¶cie z lat 90-tych kiedy industrial rock cieszy³ siê najwiêkszym wziêciem?
Chad: Podsumowa³bym to tak: "Zbudowali¶my to, ale nikt nie przyszed³ ogl±daæ."
Shane: My, Chemlab, Skrew, Cradle of Thorns... Nigdy nie nale¿a³em do pokolenia wychowanego na MTV... Rozpoznawa³em tylko Blood, Sweat, and Tears i zespo³y nadu¿ywaj±ce ich brzmienia.
NINa: W waszej biografii mo¿na przeczytaæ: (1992) "Ten rok zdominowa³a seria brutalnych wystêpów na ¿ywo. " Mo¿ecie daæ parê taki przyk³adów?
Chad: Parê razy wrzucali¶my ludzi do wanny... Ludzie wypaprani mieszank± ketchupu i piór... Przewracaj±ce siê kolumny g³o¶nikowe... Shane p³yn±cy na rêkach grupy Marines... Podwo¿enie autostopowiczów zbyt pijanych, aby pamiêtaæ swój adres zamieszkania... picie setki wódki ze Spahn Ranch...
Shane: :D Zamknêliby mnie w pokoju na kilka dni, g³odzili i karmili wy³±cznie plotkami i ma³o znaczacymi dramatyzmami, wpompowywaliby we mnie jaki¶ rodzaj substancji i pozwolili pó¼niej rozlu¼niæ sie z fanatycznie zapatrzonymi w nas babeczkami, które czêsto bywa³y na naszych koncertach. Gwa³t, Chaos, pokazywanie jak ma³o znaczymy, przera¿aj±ce i pe³ne gniewu wyst±pienia...
Brian: Kiedy w 2003r. by³em w Montclair (Kalifornia) w Rhino Records, kupi³em wasz±, wydan± w 1993r. p³ytê 'No Longer Human.' Strasznie podoba mi siê design tej p³yty. W jaki sposób przygotowujecie ok³adkê do p³yty, czy s± jakie¶ wymagania, które maj± wp³yw na to, jak obrazujecie swoj± muzykê?
Shane: Odkry³em prace Johna Bergin'a prze seriê komiksowych obrazków zatytu³owanych "Ashes". Bardzo mroczna, rysowana cienk± lini±, apokaliptyczna wizja ludzko¶ci i jej ja¼ni. Zaproponowa³em to reszcie zespo³u i oto mamy ok³adkê. John jest niesamowity.
Brian: Co zrobili¶cie, aby promowaæ informacje o waszym ponownym zej¶ciu siê?
Dave: "S³uchaj dziwko, co powiesz na to, ¿e wysmarujê ciê mas³em orzechowym, wsadzê ci na g³owê papierow± torbê i bêdê ciê obija³ kijem? Wtedy, i tylko wtedy przyst±pimy do i¶cie brutalnego przes³uchania!"
NINa: Czy udzia³ w zespole Idiot Stare spe³ni³ wasze oczekiwania i osi±gneli¶cie, to co mieli¶cie nadziejê osi±gn±æ?
Chad: Nawet nie w ma³ym procencie.
Shane: Jaaasssne.......
NINa: W waszym blogu na Myspace jest notatka: "Shhhhhhhhhhhhh. STG znowu ¶pi. To wszystko..." Czy to oznacza koniec STG?
Chad: Raczej oznacza to, ¿e robimy sobie przerwê. Shane musi dokoñczyæ swój solowy album, a Idiot Stare w³a¶nie koñczy swoj± kolejn± p³ytê. Oba te przedsiêwziêcia maj± wy¿szy priorytet ni¿ jakakolwiek praca nad STG.
Shane: To bardziej jak zamy¶lenie...
Lars: Nie koniec. To tylko stan alkoholowego upojenia i ¶pi±czki.
Screaming to God na Myspace
|
STG
Fotografie z archiwum STG, wszekie prawa zastrze¿one by © STG.