Cruel Melody |2007, I AM: Wolfpack, +++|
Mesopotamia, Animal, Lie, Coward (featuring Sonny Moore), Cruel Melody (featuring Carina Round), The Mark, I Have a Need (featuring Sam Rivers), 4 Walls, Stop a Bullet, One of Yours, New Hunger, I Am Where it Takes Me (featuring Johnette Napolitano), Iodine Sky
Black Light Burns powsta³ w 2005 r. i natychmiast zgromadzi³ wokó³ siebie fanów. Przyczyn jest kilka, jednak¿e na pierwszy plan wysuwa siê sk³ad zespo³u: Wes Borland, niegdysiejszy gitarzysta Limp Bizkit (oraz Big Dumb Face, From First to Last), Danny Lohner, by³y muzyk Nine Inch Nails (ma tak¿e swój projekt Reinholder) i perkusista Josh Freeze (Devo, A Perfect Circle, The Damning Well, NIN, Guns N' Roses).
Bardzo dobry start i w dobrym momencie, kiedy scena muzyki rockowej nie ma tak naprawdê kogo promowaæ, bo od czasów boomu na muzykê z Seattle praktycznie nie wydarzy³o siê nic nowego. Muzyka BLB jest alternatywna, gitarowa, melodyjna, z wpadaj±cymi w ucho refrenami, bliska dokonaniom Stone Temple Pilots (Coward, The Mark), Tel Aviv i Underworld (Iodine Sky), NIN ( programowanie w Animal i gitary w 4 Walls, ale podobieñstwa tylko do NIN z p³yt The Fragile i With Teeth).
P³ytê otwiera utwór Mesopotamia, który sta³ siê ju¿ chyba swoistym hymnem i utworem, z którym zespó³ jest kojarzony najszybciej. Bardzo charakterystycznym utworem jest te¿ I Have a Need z ciekawym, nowofalowym riffem gitarowym, partiami wokalnymi i perkusyjnymi, poniewa¿ wszystko pojawia siê tam we w³a¶ciwym czasie. Stop a Bullet przypomina mi jaki¶ utwór Marylin Manson z Mechanical Animals. One of Yours ma na pocz±tku co¶ z Primusa (dziêki brzmieniu gitary). Mój faworyt to New Hunger, piêkna suita wzbogacona o ambientowe t³o, z industrialno-rockowymi samplami i gitarkami i niepowtarzalnym klimatem, a stopniowe wyciszenie pod koniec utworu jeszcze bardziej pozwala wch³on±æ jego atmosferê. Na p³ycie jest te¿ kilka spokojniejszych utworów, jak ten wspomniany wy¿ej, oraz I Am Where it Takes Me, Cruel Melody, i Iodine Sky, który zreszt± bardzo przypomina mi estetykê nagrañ progresywno-elektronicznych zespo³ów Telefon Tel Aviv i Underworld. Nie jest wiêc te¿ zaskoczeniem, ¿e producentem p³yty jest Josh Eustis, odpowiedzialny za brzmienie nagrañ Telefon Tel Aviv.
CD polecam tym, którzy szukaj± muzyki powsta³ej na bazie wiedzy i zdolno¶ci do jej tworzenia; muzyki z klimatem i artystycznym zaciêciem. Muzyka BLB jest melodyjn± mieszank± rocka alternatywnego, industrialnego, nowej fali i miejscami nawet pojawiaj± siê brzmienia Seattle, z g³ównym, wed³ug mnie naciskiem po³o¿onym na podobieñstwa do nagrañ Stone Temple Pilots. Ok³adkê p³yty stanowi obraz Wesa Borlanda, jeden z wielu, które mo¿emy ogl±daæ na jego internetowej galerii pod adresem www.theborlandgallery.com. Wiêcej o BLB na www.blacklightburns.com
(NINa)