Synchro Nine Factor (2006)
Dodane przez NINa dnia 03.09.2007 10:57
[NINa, wywiad e-mail, 2006-03-17]


My¶lê, ¿e ludzie zastanawiaj± siê, sk±d pochodzi nazwa zespo³u. Czy oznacza cokolwiek?
Na pocz±tku lat 90-tych Robby i ja chodzili¶my do szko³y o profilu artystcznym, i wtedy w³a¶nie wymy¶lili¶my nazwê Synchronine, co¶ co mo¿e siê kojarzyæ ze s³owem "synchronizacja" ze wzglêdu na rodzaj muzyki jak± tworzyli¶my i jakiej s³uchali¶my. Po jakim¶ czasie dodali¶my jednak s³owo "Factor", poniewa¿ uznali¶my, ¿e mo¿e siê zdarzyæ, ¿e kto¶ inny móg³by te¿ tak samo nazwaæ swój zespó³. Taki ma³y dodatek.

Czy przy¶wieca wam jaka¶ g³ówna idea?
Wszyscy trzej s³uchamy ró¿nych gatunków muzycznych i to wychodzi podczas komponowania utworów. Ci±gle staramy siê tak pisaæ utwory, aby stawiaæ sobie wyzwania i jednocze¶nie skupiaæ siê na tym, co nam siê podoba. Oczywi¶cie z zachowaniem kontekstu dla danego utworu.

Pochodzicie z Philadelphii. Czy to jest miejsce przyjazne rockowi industrialnemu?
Pochodzimy z Atlanty w stanie Georgia. Ja mieszkam w Philadelphii, a Jamie i Robby w Atlancie.

Trzydziestego marca zamierzacie zagraæ koncert razem z zespo³ami Brainclaw i Autovon. Czego siê spodziewacie po tym wystêpie?
Mamy nadziejê, ¿e przyjdzie du¿o osób, i ¿e zyskamy nowych znajomych. Zobaczymy czy Philadelphia oka¿e siê "industrialno-rockowa" w takim stopniu, w jakim mo¿e byæ.

Synchro Nine Factor zosta³ powo³any do ¿ycia dziewiêæ lat temu. Patrz±c wstecz - jaki mieli¶cie cel w zak³adaniu zespo³u i czy ten cel uda³o wam siê osi±gn±æ?
Interesowa³o nas rozwijanie siê pod k±tem muzycznym i stworzenie czegos wyj±tkowego, z czego byliby¶my dumni. S±dzê, ¿e tym etapie odnie¶li¶my sukces.

Jestem pewna, ¿e poza tym, ¿e jeste¶cie muzykami jeste¶cie tak¿e fanami innych zespo³ów. Jaki by³ najlepszy koncert, który widzieli¶cie na ¿ywo?
To by³o dosyæ dawno temu, ale pamiêtam, ¿e podoba³ mi siê koncert Skinny Puppy w 1992 roku i Marylin Manson w Atlancie, a tak¿e The Church na pierwszej Lollapaloozie. Ale na przyk³ad nigdy nie widzia³em jeszcze na ¿ywo ani Godflesha ani Faith No More.

Koncertowali¶cie z takimi s³awami jak: Pigface, My Life with the Thrill Kill Kult, Zeromancer, Bile, Decoded Feedback, Circle of Dust, Grim Faeries, Slick Idiot, Hanzel und Gretyl, Sister Machine Gun, Voodou, Christ Analogue, Torrent Vaccine, SMP, Bozo Porno Circus, God Module i Negative Format. Co zazwyczaj robicie pomiêdzy wystêpami? W³óczycie sie z innymi muzykami tu i tam, czy mo¿e spêdzacie czas z fanami?
Rzadko krêcimy sie z innymi muzykami. Czasem w³óczymy sie z fanami i przyjació³mi albo promujemy zespó³ pod k±tem miasta, w którym mo¿e zdarzy nam siê kiedy¶ zorganizowaæ koncert.

W latach 70-tych istnia³a subkultura grouppies. Niektóre dziewczyny je¼dzi³y za zespo³ami z jednego koncertu na drugi i czêsto uprawia³y z nimi seks. Czy grouppies przetrwa³o po dzi¶ dzieñ?
W porównaniu z np. Guns'n'Roses wypadamy blado, nie bierzemy narkotyków, nie anga¿ujemy sie w takie rzeczy, koncentrujemy sie przede wszystkim na muzyce. Gdyby¶ siê krêci³a ko³o nas, to raczej zaanga¿owaliby¶my ciê w rozdawanie ulotek, sprzeda¿ p³yt, musia³abys spaæ na pod³odze, restaurowaæ siê w bufecie, kuliæ sie w autokarze na miejscach do spania, zmieniaæ siê za kierownic± podczas jazdy, i z u¶miechem s³uchaæ Toola po dziewiêæ razy podczas ka¿dej podró¿y. Chocia¿ kiedy¶ jedna m³oda dama powiedzia³a nam: "Gdybym mia³a samochód, to pojecha³abym za wami wszêdzie." A jako, ¿e by³a posiadaczk± wy³±cznie rolek, to Jamie zagra³ jej solówkê, co chyba j± usatysfakcjonowa³o.

Na p³ycie, któr± od was dosta³am znajduje siê parê remiksów w wykonaniu Mr. Dava'e Hudson'a, Allena Smitha i Setha Questora. Kim oni s±?
Mr. Dave Hudson jest DJem wystêpuj±cym w Atlancie. Zrobi³ dla nas dwa remiksy, a jeden z nich zosta³ wydany na sk³adance "Notes from Thee Real Underground #5 wypuszczonej przez Invisible Records. Seth Questor wystêpuje te¿ jako Xero/G (www.myspace.com/xerog) i pochodzi z Nowego Jorku, a jego remiks znalaz³ siê na singlu "Cold, Dead and Wet", który wysy³ali¶my za free do ludzi, a tak¿e w dokumentalnym filmie pt. "Alternative Worldz" dystrybuowanym przez Adam and Eve Films. Natomiast
Allen Smith dowodzi projektem Gas Chamber i pochodzi z Jacksonville na Florydzie. Zrobili¶my parê remiksów do naszej pierwszej p³yty "Right Wing Conspiracy" zanim wydali¶my "re[deploy]". Chocia¿ nie zamie¶cili¶my ich wszystkich na CD, ale mo¿e na nastêpnej p³ycie, któr± zamierzamy wydaæ w tym roku znajdzie siê ich wiêcej.

Pamiêtacie mo¿e czasy cztero¶ladowych magnetofonów? Czy nagrywanie muzyki by³o bardziej ekscytuj±ce wtedy, ni¿ teraz, kiedy wiêkszo¶æ sprzetu ma wysok± jako¶æ, a producenci oprogramowania prze¶cigaj± siê w wymy¶laniu programów coraz to doskonalszych i bardziej przyjaznych u¿ytkownikowi?
Zachowa³em sobie du¿o nagrañ, które zrobili¶my przed wydaniem CD, remiksy z cztero¶ladów, nagrania koncertowe, wywiady, jakie¶ spontaniczne improwizacje i inne tego typu rzeczy, które chcê mieæ na pami±tkê. Mimo, ¿e mo¿e nigdy nie wydamy tych nagrañ, to mieli¶my wielk± przyjemno¶æ w ich tworzeniu. "Right Wing Conspiracy" by³o nagrane na Adacie a "re[deploy]" w ProTools, wiêc kto wie czego u¿yjemy do nastêpnej sesji nagraniowej? Bardzo nas krêci przebywanie w studiu i spêdzanie po 12 godzin w otoczeniu mrocznych d¼wiêków. Po jakim¶ czasie dopiero zdajemy sobie sprawê, ¿e min±³ ju¿ ca³y dzieñ i nadszed³ czas na p³atno¶ci.

Nie wiem jak to wygl±da³o w USA, ale w Polsce 20 czy 30 lat temu, je¶li komu¶ uda³o siê zdobyæ d³ugo poszukiwana p³ytê, to taka osoba aran¿owa³a spotkanie, podczas którego grupka znajomych mog³a wys³uchaæ p³yty i odpowiednio j± skomentowaæ. Im bardziej siê szuka³o (nawet latami!), tym bardziej mia³o siê przyjemno¶æ ze zdobyczy. W chwili obecnej nie ma za bardzo za czym polowaæ, bo wszelkiego rodzaju muzyka zosta³a ju¿ wydana na no¶nikach cyfrowych i ³atwo j± kupiæ. Nawet bardzo rzadkie nagrania zosta³y zremasterowane i s± ponownie sprzedawane. Czy s± jakie¶ utwory, p³yty, których do tej pory nie uda³o wam siê zdobyæ, a szukacie ich od dawna?
Muzyka jest teraz bardzo dostêpna. Pamiêtam to wieczne czekanie na pierwszy CD zespo³u Electronic, singiel ukaza³ siê na dwa lata przed wydaniem p³yty. To samo z Prodigy i ich p³yt± "Fat of the Land". Tak czêsto s³ucha³em utworu "Firestater" zanim ukaza³a sie p³yta, ¿e s³uchaj±c jej obecnie pomijam ten kawa³ek, bo mam go dosyæ.

By³o w muzyce rockowej kilku takich liderów, indywidualistów, którzy przyci±gneli uwagê fanów, jak miêdzy innymi: Jim Morrison, Kurt Cobain, Ziggy Stardust (David Bowie), Marilyn Manson, Freddie Mercury, Robert Smith albo Andrew Eldritch. Czy mo¿ecie wskazaæ kilka innych tego typu osobowo¶ci i okre¶liæ, jaki czynnik zadecydowa³ o ich, prawie kultowym sukcesie?
To mo¿e ¶mieszne, ale wykonali¶my kiedy¶ na koncercie cover utworu "Vision Thing" nagranego przez The Sisters of Mercy i publiczno¶æ bardzo dobrze go przyjê³a. Zawsze s±dzi³em, ¿e takim wp³ywowym muzykiem i liderem by³ Bob Marley, poniewa¿ nic nie ogranicza³o jego twórczo¶ci i dlatego te¿ od tylu lat trafia w gusta ró¿nych ludzi.

Synchro Nine Factor na Myspace | recenzja re[deploy]


Zdjêcia z archiwum Synchro Nine Factor, wszelkie prawa zastrze¿one © Synchro Nine Factor.